در نشست تخصصی روش‌های مطالعه مفید عنوان شد:

فضای مجازی باعث سطحی نگری و کمرنگ شدن مطالعه شده است

به مناسبت هفته کتاب وکتاب‌خوانی، نشست تخصصی و دانشجویی روش‌های مطالعه مفید در فضای مجازی و منابع مکتوب در سالن جلسات جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۷۹۰۵۳
|
۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، در این نشست، معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل در حضور جمعی از دانشجویان به مفهوم مطالعه اشاره کرد و گفت: مطالعه به معنای نگریستن به چیزی برای وقوف بر آن و تفکر درک کردن آن است.

جعفر نوخواه مطالعه را یک روش و سبک زندگی خواند و افزود: مطالعه فرآیندی است که اگر از اول تا آخر، آن را ادامه دهیم از سواد ما کاسته شده و بر معرفت‌مان افزوده می‌شود چون که سواد، دورنمایی از یک موضوع و مطالعه معرفت آن است.

وی ضمن توصیه به دانشجویان برای انتخاب کتاب‌های ساده و جذاب جهت آغاز مطالعه و آشتی با آن خاطرنشان کرد: با خواندن کتاب‌های مورد علاقه و ساده می‌توان به مرور زمان با کتاب انس گرفت و کتاب‌خوانی را جزو برنامه‌های روزمره خود قرار داد.

نوخواه با بیان اینکه از دهه هفتاد، فضای مجازی جامعه ما را به چالش کشانده و باعث سطحی‌نگری، بازداشتن از مطالعه مفید، عمقی، واقع نگر و دور اندیشی شده است گفت: متاسفانه ما جایگاه مطالعه را در بین این همه کانال و پایگاه‌های مجازی گم کرده‌ایم در حالی‌که باید از هر دو استفاده بهینه داشته باشیم.

معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل به دانشجویان و حاضرین توصیه کردکه ارزش کتاب‌های خود را بدانند و در حفظ و نگهداری آن بکوشند و در محل زندگی خود بهترین جا را برای آن در نظر بگیرند.

در ایان این نشست به سوالات حاضران پاسخ داده شد و روش‌های مطالعه مفید مورد بحث و بررسی قرار گرفت.


ارسال نظرات