در ادامه ویژه برنامه های گرامیداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار، کتابخانه مرکزی اردبیل با میزبانی از هنرمندان، نویسندگان، اساتید و مسئولان استان و اجرای برنامه ورک شاپ(work shop)، شاهد یکی از باشکوه ترین مراسمات فرهنگی سالجاری بود.
کد خبر: ۸۷۷۹۰۶۵
|
۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل،در ورک شاپ هنرمندان و نویسندگان در کتابخانه مرکزی اردبیل که با مشارکت اداره کل کتابخانه های عمومی و مؤسسه مردم نهاد «نسیم مهر» تمین برگزار شد، ضمن برپائی دو نمایشگاه پوستر کتاب و خطاطی، گروهی از دانشجویان هنر دانشگاههای اردبیل به همراه دوتن از اساتید رشته نقاشی به اجرای زنده نقاشی پرداختند.

همچنین، در جریان این ورک شاپ مسئولین، صاحبنظران فرهنگی و ادبی، هنرمندان و اصحاب رسانه با ملحق شدن به کمپین استانی «من هم عضو کتابخانه عمومی هستم»، شهروندان را به عضویت در کتابخانه های عمومی فراخواندند.

در این برنامه پرشور فرهنگی، طاهر شریفی معاون سیاسی امنیتی استاندار، شفیع شفیعی مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، محمد ربیع احمد خانی مدیرکل توسعه کتابخانه ها و مشارکتهای نهاد کتابخانه های عمومی کشور، رباب عزیزخانی مدیرکل کتابخانه های عمومی، فریبا محمدلو مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری، رجبی رئیس حوزه هنری، عبدالعلی پور فرماندار شهرستان نمین، مقدم شهردار نمین، علیرضا حسین نژاد مدیر دفتر نمایندگی خبرگزاری فارس، اصغر شکیبا مدیرعامل انجمن خیرین کتابخانه ساز، دشتی رئیس بسیج هنرمندان به همراه برخی از چهره های فرهنگی استان از جمله بیوک جامعی، دکتر معماری، کاظم نظری بقا، مهدی حمیدی، دکتر طغرل میر ابراهیمی، کریم عظیمی، شاهد مجتهدزاده، بهرام شاهدوست، حسین واثقی، ایوب تقواطلب، استاد تخمه چیان و اعضای موسسه نسیم مهر نمین به همراه تعداد زیادی از اعضای کتابخانه های عمومی از جمله گروه های کودک و نونهال، با حضور خود در ورک شاپ و ملحق شدن به کمپین «من هم عضو کتابخانه عمومی هستم»، قشرهای مختلف مردم را به کتابخوانی و حضور در کتابخانه های عمومی دعوت نمودند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اردبیل در حاشیه این برنامه در مصاحبه با خبرنگاران، با تقدیر از حضور مسئولان، هنرمندان، نویسندگان، شعرا و کتابدوستان در ورک شاپ کتابخانه مرکزی اظهار داشت: در کنار این برنامه، شاهد كمپين «من هم عضو كتابخانه عمومي هستم» و اجراي «راديو كتاب» با مشارکت موسسه غيردولتي نسيم مهر بودیم.

وی تصريح كرد: در اين مراسم هنرمندان در رشته هاي طراحي، نقاشي، معرق با چوب، خطاطي، ويتراي، نقاشي و نقاشي خط آثار خود را در زمينه كتاب و كتابخواني به طور زنده ارائه دادند.

عزيزخاني با بيان اينكه مشاركت كانون هاي پرورشي فكري كودك و نوجوان و نيز مهد كودك ها در اين مراسم شور و نشاط خاصي به فضا بخشيد، افزود: كودكان در سه بخش قصه گويي، نقاشي و كاردستي به موضوع كتاب پرداختند.

همچنين معاون سياسي و امنيتي استانداري اردبيل نيز در حاشيه اين مراسم با ابراز خرسندي از برگزاري ورک شاپ هنرمندان در کتابخانه مرکزی اردبیل، گفت: رويدادهاي فرهنگی زمينه خوبي براي ترغیب جوانان به سمت کتابخوانی فراهم مي كند.

طاهر شريفي با اذعان به اينكه متأسفانه مسئولين نسبت به زمینه سازی حضور جوانان در فعالیتهای فرهنگی و هنری ادبی قصور كرده اند، تأكيد كرد: مديران فرهنگي استان باید در زمینه توجه و حمايت از کتابدوستان و هنر دوستان اهتمام بيشتري بورزند و در برگزاري رويدادهاي فرهنگي و هنري تلاش بيشتري انجام دهند.


ارسال نظرات