فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل در گفتگو با بسیج:

آمادگی بسیج و سپاه برای برگزاری برنامه های هفته بسیج

همزمان با هفته بسیج برنامه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و یادواره‌های شهدا درسطح استان برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۸۷۷۹۰۹۱
|
۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، با قرار گیری در آستانه هفته بسیج، فرمانده سپاه حضرت عباس علیه السلام استان اردبیل در گفتگو با خبرگزاری بسیج استان با اشاره برنامه های این ایام گفت: اقتصاد مقاومتی و عمل به منویات مقام معظم رهبری امری مهم است که باید در این زمینه روحیه جهادی و بسیجی را بیش از بیش تقویت و به کار بگیریم و درهمین راستا همزمان با هفته بسیج برنامه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و یادواره‌های شهدا درسطح استان برگزار خواهد شد که در این زمینه تمهیدات و برنامه‌ریزی منسجم و اساسی توسط سپاه، بسیج و دیگر دستگاههای اجرایی انجام شده است.

سردار جلیل بابازاده تصریح کرد: یادواره شهید والامقام غلامحسین دیده‌بان و 125 شهید جامعه اصناف و بازاریان استان یکی از اصلی ترین برنامه های در نظر گرفته شده در هفته بسیج می باشد که هفتم آذرماه در حسینیه ثارالله سپاه برگزار خواهد شد و برای برپایی هرچه باشکوه تر این یادواره، اقشار مختلف مردم و خانواده‌های معظم شهدا حضور خواهند یافت.

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل از فعالیت 22 قشر بسیج در کنار اقشار مختلف مردم یاد کرد و گفت: بسیح نقش بسزایی در توسعه برنامه‌های فرهنگی و دفاع از آرمانها و ارزشهای انقلاب اسلامی دارد، بطوری که این قشر در 8 سال دفاع مقدس موفقیت خود را ثابت نمود و در حال حاظر نیز برنامه‌های بسیار خوبی را برای پیشرفت کشور در عرصه‌های مختلف تدارک دیده است.

وی ادامه داد: بسیج با ورود در عرصه سازندگی توانسته است موفق ظاهر شود، بطوری که بعد از دفاع مقدس و عرصه سازندگی با تشکیل قرارگاه خاتم‌الانبیا توانسته است پروژه‌های بسیار بزرگی را در سطح کشور به منصه ظهور برساند.

سردار بابازاده از افتتاح 31 پروژه عمرانی بسیج و سپاه در ایام مقدس بسیج خبر داد و افزود: 31 پروژه بسیج و سپاه حضرت عباس(ع) همزمان با هفته بسیج افتتاح می‌شود که 27 پروژه صالحین، 2 پروژه 9 دی و یک پروژه اقشار و ساختمان فاطمه زهرا را در هفته بسیجی افتتاح خواهیم کرد و نیاز است برای تکمیل پروژه‌های بسیج اعتباراتی اختصاص یابد تا بتوانیم با افتتاح این پروژه‌ها گام بزرگی در توسعه اشتغال و پویایی اقتصاد منطقه برداریم.

بابا زاده تصرح کرد: در نظر داریم روزانه یک پروژه را در راستای ارتقا شاخص‌های کمی و کیفی فعالیت بسیج به اجرا درآوریم و در عین حال ۱۸ هزار مترمربع پروژه نیز در شهرستان پارس‌آباد اجرا می‌شود.

سردار جلیل بابا زاده به فعالیت‌های بسیجیان در عرصه‌های علمی و فرهنگی اشاره کرد و گفت: ما با ایجاد حلقه‌های صالحین، برگزاری اردوهای راهیان نور و ... آمادگی خود را برای حضور در سنگرهای علمی و فرهنگی اعلام کردیم، به طوری که 14 هزار نفر از دانش‌آموزان استان در سال جاری به مناطق عملیاتی اعزام خواهند شد که از این رقم 9 هزار نفر اعزامی داشتیم و تلاش بر این است تا آخر سال، تمام 14 هزار نفر به مناطق عملیاتی اعزام شوند و این در حالی است که بر اساس نظرسنجی صورت گرفته از مردم ایران، مردم از برنامه‌ها و خدمات بسیج نهایت رضایتمند هستند.

فرمانده سپاه استان اردبیل به فعالیت پنج هزار و ۱۰۰ حلقه صالحین در اردبیل اشاره کرد و افزود: ۲۲ عالم استادیار، ۶۰ سرمربی، ۳۶۰مربی و پنج هزار و ۱۰۰ نفر سرگروه در حلقه‌ها فعالیت دارند.

وی خاطرنشان کرد: 150 هزار نفر در طرح اوقات فراغت صالحین از استان اردبیل شرکت کردند و مهمترین اهداف این طرح تربیت نیروهای متخصص و کاردان در بخشهای مختلف است که در این زمینه اقدامات بسیار خوبی انجام شده است.

فرمانده سپاه استان از بکارگیری نیروهای زبده، علما، و نخبگان در حلقه‌های صالحین اشاره کرد و گفت: این حلقه‌ها منشا خیر و برکت بسیاری در کشور و استان هستند که در این زمینه 50 ثبت اختراع توسط بسیجیان در اردبیل انجام شده است که ما برای همه آنان وام‌های بلاعوض می‌دهیم.

وی خواستار ظهور و بروز اراده‌ای قوی و امیدآفرین در عرصه اقتصاد مقاومتی در استان شد و بیان کرد: همه مسؤولان باید تمام تلاش خود را برای ارتقای توانمندی این استان به کار گیریم و این را به جرأت اعلام می‌کنم که اردبیل زمینه‌های فراوانی برای رشد دارد که غفلت از آنها ظلمی بزرگ در حق اردبیل است و برای فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی در اردبیل باید جایگاه بسیج را تبیین کرده و اجازه ندهیم بسیج منزوی شود.

بابازاده فرا رسیدن اربعین حسینی را تسلیت گفت و بیان کرد: محرم و صفر اوج ایثار و مردانگی است و ما باید صادقانه از این سرمایه‌های اجتماعی و شخصیت‌ها که برگرفته از فرهنگ ناب عاشورا است پاسداری کنیم.

فرمانده سپاه حضرت عباس(ع (استان اردبیل در پایان نقش رسانه‌ها و خبرنگاران را در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و فداکاریهای بسیج مهم و موثر دانست و گفت: امروز بسیج به یک نیروی قوی توانمند تبدیل شده و در عرصه‌های مختلف حرفهای زیادی برای گفتن دارد.

سید فرزاد بلندی سادات، خبرنگار خبرگزاری بسیج استان اردبیل
ارسال نظرات
آخرین اخبار