فرماندار پارسیان:

خانواده‌ها نقش بسزایی در توسعه فرهنگ کتابخوانی دارند

معلمین و خانواده‌‌‌ها می‌توانند با برنامه‌ریزی و برگزاری مسابقات کتاب‌خوانی و خلاصه‌نویسی کتاب و ایجاد کتابخانه‌های سیار در مکان‌های پر تردد نقش بسزایی در توسعه و رشد فرهنگ کتاب و کتابخوانی ایفا کنند.
کد خبر: ۸۷۷۹۲۲۱
|
۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج به نقل از خبرگزاری فارس از پارسیان، محمد رادمهر در جمع خبرنگاران ضمن تبریک  هفته کتاب وکتابخوانی اظهار داشت: گسترش فرهنگ مطالعه کتاب و کتابخوانی در بین دانش‌آموزان و دانشجویان باید تقویت شود و سرانه مطالعه باید افزایش داده شود.  

وی با بیان اینکه کتاب و کتابخوانی مهمترین راه توسعه فرهنگ یک جامعه است افزود : معلمین و خانواده‌ها می‌توانند با برنامه‌ریزی و برگزاری مسابقات کتابخوانی و خلاصه‌نویسی کتاب، مسابقات نقاشی با موضوع کتاب‌خوانی و ایجاد کتابخانه‌های سیار در مکان‌های پر تردد نقش بسزایی در توسعه و رشد فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی ایفا کنند.

فرماندار پارسیان با اشاره به این هفته که فرصت طلایی و فرصت کلیدی برای کتابداران است بیان داشت: نقش کتابداران در توسعه و رشد فرهنگ کتاب و کتابخوانی و زمینه ساز حضور اقشار مختلف به کتابخانه ها ضروری می باشد و باید با برگزاری مسابقات کتابخوانی و مسابقات نقاشی با موضوع کتابخوانی و با ایجاد کتابخان‌ه‌های سیار در مکانهای پر تردد جوانان و نوجوانان و حتی کودکان را به سمت و سوی مطالعه و کتابخانه ها سوق داده شود.

فرماندار پارسیان با تاکید بر اینکه وظیفه ما مسئولین تهیه کتاب و آماده‌سازی زیرساخت‌ها و بستر فرهنگی مناسب می‌باشد، تصریح کرد‌‌: با توجه به اینکه ارتقاء سطح آگاهی مردم امری مهم و ضروری است، کلیه آحاد جامعه  و از جمله دانش آموزان و دانشجویان با مطالعه و کسب علم و دانش اطلاعات عمومی خود را بالا برده تا با استفاده از علم روز نه تنها به مردم و میهن اسلامی کمک کنند.

رئیس شورای نهضت مطالعه شهرستان پارسیان با اشاره به اینکه این شهرستان دارای دو کتابخانه عمومی می‌باشد ادامه داد: امیدواریم خیرین،شهرداران و همچنین دهیاران به صورت مشارکتی با احداث کتابخانه های عمومی درشهر دشتی، کوشکنار و روستاهای این شهرستان باعث حضور پررنگ نوجوانان و جوانان در سریعترین شکل ممکن در کتابخانه‌ها باشند‌‌.

رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان پارسیان یادآور شد: ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی باعث ارتقا دانش و فهم افراد جامعه می‌شود که باید با کارهای فرهنگی از درون مدرسه و اهمیت دادن والدین به کتاب و کتابخوانی زمینه رشد و توسعه فرهنگ مطالعه را در جامعه فراهم سازیم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار