با همکاری شرکت مپنا صورت گرفت

آغاز به کار عملیات اجرایی نیروگاه سیکل ترکیبی بندرعباس

مجری طرح‌های بازتوانی نیروگاه‌های حرارتی شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق کشور گفت: روند ساخت نخستین نیروگاه سیکل ترکیبی کلاس F کشور در منطقه بندرعباس با همکاری شرکت مپنا آغاز شد.
کد خبر: ۸۷۷۹۲۲۵
|
۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از هرمزگان،علیرضا نصرالهی عصر امروز در مراسم آغاز به کار عملیات اجرایی نیروگاه سیکل ترکیبی بندرعباس اظهار داشت: نیروگاه سیکل ترکیبی بندرعباس به ظرفیت 890 مگاوات و بازده 58 درصد، نخستین نیروگاه سیکل ترکیبی کلاس F در سطح کشور است که با تکیه بر تولید داخل ساخته خواهد شد.

مجری طرح‌های بازتوانی نیروگاه‌های حرارتی شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق کشور افزود: این نیروگاه جزو پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در بخش برق وزارت نیرو و شامل 2 واحد گازی است که یک واحد بخار آن به ظرفیت 307 مگاوات و دیگری دارای 276 مگاوات ظرفیت دارد و در زمان‌بندی‌های صورت گرفته تا 3 سال و نیم آینده به‌طور کامل به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به استفاده از توانمندی و ظرفیت داخلی برای ساخت این پروژه نیروگاهی، تصریح کرد: این نیروگاه توسط شرکت مپنا و با استفاده از پیمانکاران ایرانی انجام می‌شود که میزان سرمایه‌گذاری در این نیروگاه بالغ بر 500 میلیون یورو است.

نصرالهی عنوان کرد: نیروگاه سیکل ترکیبی بندرعباس در ضلع غربی محوطه نیروگاه بخاری هرمزگان، عملیات اجرایی آن آغاز شده و سوخت اصلی آن گاز و سوخت دوم آن را گازوئیل تشکیل می‌دهد.

مجری طرح‌های بازتوانی نیروگاه‌های حرارتی شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق اظهار کرد: نیروگاه کلاس F به نیروگاه‌هایی اطلاق می‌شود که با استفاده از فناوری‌های جدید به‌منظور کاهش مصرف سوخت، افزایش بازده، کاهش آلاینده‌های زیست‌محیطی و مقرون به صرفه بودن برق تولیدی ساخته می‌شوند.

وی بیان داشت: این تکنولوژی تنها در اختیار چند کشور محدود دنیاست و این افتخار است برای ما که امروز پیشرفته‌ترین و به‌روز‌ترین سیستم‌های برق در داخل تولید و به بسیاری از کشورهای منطقه صادر می‌شود.

به گزارش فارس، آغاز عملیات اجرایی نیروگاه سیکل ترکیبی بندرعباس با فرمان آغاز این عملیات توسط اسحق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور به‌صورت ویدئو کنفرانس اعلام شد.
ارسال نظرات