عضو سابق کمیسیون اقتصادی در گفتگو با«بسیج»:

وام مسکن فعلی گرهی از رکود مسکن باز نمی کند

اکثریت مردم توانایی گرفتن وام مسکن را ندارند بنابراین هر شخصی سعی می کند سرمایه خود را در بازار رکودی ایران نگه دارد و خود را در تله سودهای بانکی سرسام آور گرفتار نکند.
کد خبر: ۸۷۷۹۲۲۷
|
۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۳

ابراهیم نکو عضو سابق کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، درباره وام های مسکنی که از سوی مردم مورد استقبال قرار نگرفته و همچنان مسکن در رکود قرار دارد گفت: جامعه ما از بیکاری پنهان رنج می برد. و بخشی از این ناشی از رکودی است که در بازار مشاهده می شود.

وی افزود: اگر هر کشوری دچار مشکل رکود مسکن شود بالغ بر 250 واحد صنعتی دیگر هم که وابسته به آن است از کار می افتد. در این موقع است بیکاری پنهان خودش را نشان می دهد و کارگرانی در مشاغل آزاد بیکار می شوند.

ابراهیم نکو عنوان کرد: برای تحریک فعالیت ساخت و ساز در کشور ایران، دادن وام با هر نوع شرایطی نمی تواند گره گشایی داشته باشد چراکه در حال حاضر حقوق یک فرد معمولی در ایران 1 میلیون تومان است که باتوجه به مبلغ بالای وام و جلوتر برگرداندن آن خود باعث بالا رفتن قیمت مسکن می شود.

این نماینده درباره سود وام های بانکی اظهار داشت: اگر بجای 80 میلیون وام، 200 میلیون وام هم به مردم داده شود تغییری در کاهش سودهای بانکی و قیمت خانه نمی کند چراکه قدرت خرید مردم ضعیف است و ناتوان بودن خریداری مسکن از جانب مردم هم باعث بالا رفتن قیمت های مسکن می شود. 

وی تصریح کرد:اکثریت مردم توانایی گرفتن وام مسکن را ندارند چراکه ریسک کردن در این روزگار برای هر شخصی می تواند خطر ساز باشد بنابراین هر شخصی سعی می کند سرمایه خود را در بازار رکودی ایران نگه دارد و از گرفتن وام آن هم با سود های سر به فلک کشیده خودداری کند.

ارسال نظرات