پایان تعمیرات اساسی چهار واحد عملیاتی پالایشگاه نفت بندرعباس

مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس از پایان تعمیرات اساسی چهار واحد عملیاتی این شرکت با بهره مندی از توان و تجربه نیروهای متخصص پالایشگاه خبر داد.
کد خبر: ۸۷۷۹۲۳۶
|
۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از هرمزگان به نقل از ایرنا، ، هاشم ناموراظهار داشت: این واحدها شامل واحدهای تقطیر در جو و خلاء، گاز مایع و تصفیه آبهای ترش و مراکس پالایشگاه بندرعباس است که با موفقیت تمام به پایان رسید.
وی افزود: این تعمیرات بر اساس هماهنگی های صورت پذیرفته با شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی و کسب مجوز های لازم برای یک بازه زمانی 30 روزه برنامه ریزی و از تاریخ 23 مهر ماه 95 آغاز و در مدت 28 روز و 2 روز زودتر از برنامه تعیین شده با موفقیت و صحت و سلامت کامل و بدون هیچگونه حادثه ای به اتمام رسید.
نامور بیان داشت: هدف اصلی از انجام این تعمیرات اساسی، آماده سازی واحد های عملیاتی مورد نظر برای ادامه کارکرد مستمر و شبانه روزی برای یک دوره چهار ساله دیگر و تولید و تامین فرآورده های نفتی با کیفیت مناسب است .
وی خاطرنشان کرد: در اجرای این تعمیرات اساسی از خدمات دو هزار نفر نیروی بیرون از شرکت و هزار نفر از نیروهای داخلی شرکت و در مجموع سه هزار نفر نیروی اجرایی استفاده شد.
مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس یکی از مهمترین ویژگیهای این تعمیرات اساسی را اجرای آن بدون هیچگونه حادثه بیان کرد و افزود: عملیات تعمیرات اساسی یک کار بسیار حساس ، پیچیده و خطرناک است زیرا که در یک محیط کوچک و با تراکم نیروی انسانی بسیار بالا کار بصورت همزمان در جبهه های مختلف انجام می شود .
شرکت پالایش نفت بندرعباس یکی از ٩ شرکت پالایشی کشور است که در فضایی به وسعت تقریبی ٧٠٠ هکتار در کرانه شمالی آب های خلیج فارس و مجاورت شهر بندرعباس احداث و به منظور تامین بخشی از فرآورده های نفتی مورد نیاز کشور و امکان صدور فرآورده های مازاد ،در سال ١٣٧٦ مورد بهره برداری قرار گرفت.
ظرفیت اسمی پالایشگاه بندرعباس تا پایان تیرماه سال ١٣٨٧، ٢٣٢ هزار بشکه در روز بوده است که با تلاش نیروهای متعهد و متخصص داخلی در مردادماه ١٣٨٧ به ظرفیت ٣٢٠ هزار بشکه در روز رسید.
هم اکنون حدود ١٨ درصد پالایش نفت خام داخل کشور و به تبع آن فرآورده های نفتی مورد نیاز کشور در پالایشگاه بندرعباس تولید می شود.
این شرکت در سال ١٣٩١ با اجرای موفقیت آمیز طرح مبتکرانه، بدون سرمایه گذاری، ٣٠ هزار بشکه در روز خوراک پالایشگاه را افزایش داد و هم اکنون با ظرفیت ٣٥٠ هزار بشکه در روز مشغول فعالیت است.
خوراک این پالایشگاه شامل ٣٠٠ هزار بشکه نفت خام سنگین و ٣٠ هزار بشکه میعانات گازی استحصالی از م
ارسال نظرات