خبرهای داغ:
با حضور تولیت‌ آستان قدس رضوی(ع) و سردار نقدی

بیست و سومین یادواره شهید زین‌الدین و 6 هزار شهید استان قم برگزار شد

یادواره شهید زین‌الدین و 6 هزار شهید استان قم با حضور تولیت آستان قدس رضوی(ع) و رئیس سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۷۹۲۷۷
|
۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، یادواره سرلشکر پاسدار شهید زین‌الدین، سرداران و 6 هزار شهید استان قم شب گذشته با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی(ع)، آیت‌الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی تولیت حرم مطهر حضرت معصومه(س)، آیت‌الله کعبی عضو مجلس خبرگان رهبری، آیت‌الله حسینی بوشهری عضو مجلس خبرگان رهبری، سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین و سید مهدی صادقی استاندار قم در مجتمع امام خمینی(ره) گلزار شهدای علی‌بن جعفر(ع) برگزار شد.

فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) در این مراسم با اشاره به سخنانی از مقام معظم رهبری در خصوص مبانی و ارزش‌های اسلامی اظهار کرد: یکی از مواردی که همواره رهبری بر آن تاکید دارند اهتمام به نماز جمعه است چراکه دشمن ایمان، بصیرت و تقوای ملت ایران را نشانه گرفته و برای دفاع در برابر این حملات باید به قرارگاه نماز جمعه توجه جدی داشت.

سردار غلامرضا احمدی رسالت جوانان در قبال حفظ ارزش‌های اسلامی را یادآور شد و گفت: حفظ تاریخ با عزت ملت ایران یکی از وظایف جوانان است، روزی جنگی با خون‌ریزی شکل گرفت و زین‌الدین‌ها در آن فرمانده بودند و در جنگ امروز خسارتی وجود ندارد و جوانان باید هشیار باشند.

وی با تاکید بر اینکه همه باید گوش به فرمان رهبری باشند خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب مسوولیت ها را تنگه احدی در دست جوانان می‌دانند که باید از آن پاسداری شود و ملت ما باید به این مساله توجه جدی داشته باشند.

تولیت آستان قدس رضوی(ع) نیز در این مراسم بیداری اسلامی ایجاد شده در کشورهای مختلف از برکت خون شهدای انقلاب اسلامی دانست و گفت: ایستادگی ملت‌های آزاده در برابر ظالمین در نتیجه خون شهدای انقلاب است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی ایستادگی ملت نیجریه، یمن، عراق و سوریه در مقابل استکبار را یادآور شد و افزود: تمام این جریانات در کشورهای مختلف نشانه‌ای از این است که سحر نزدکی بوده و روزی خواهد آمد که جهان درخشندگی پیدا کند.

رئیسی امام حسین(ع) را الگویی مهم برای جامعه بشری عنوان کرد و گفت: اینکه امروز لبنان شرایط خوبی پیدا کرده و کسی جرات ندارد به آن چپ نگاه کند از برکت تاسی جریان حزب‌الله به امام حسین(ع) و ایستادگی در برابر ظلم است.

وی با تاکید بر اینکه فرهنگ ایثار و شهادت رمز مقابله با استکبار است، تلاش‌های برخی برای تحمیل فرهنگ‌های بیگانه به ملل مسلمان را مورد توجه قرار داد و افزود: برای ملت ما تفاوتی ندارد که چه کسی رئیس جمهور آمریکا است و تنها راه رهایی از مشکلات اقتصادی و مقابله با این مشکلات تکیه بر توانمندی‌های داخلی است؛ توانمندی‌هایی که دوران جنگ را مدیریت کرد.

بیست و سومین یادواره سردار سرلشکر پاسدار شهید زین الدین، سرداران و 6 هزار شهید استان قم با برنامه هایی همچون مداحی مجتبی رمضانی، شعر خوانی و سرود و رونمایی از فیلم نامه سریال شهید زین الدین همراه بود.

گفتنی است پیکر دو شهید گمنام از شهدای تازه تفحص شده حال و هوای خاصی به این محفل که با حضور پر شور مردم ولایتمدار، خانواده شهدای دفاع مقدس، انقلاب و مدافع حرم، روحانیون و بسیجیان برگزار شد داده بود.  
ارسال نظرات
آخرین اخبار