رئیس اداره کتابخانه های ساوجبلاغ خبر داد؛

1.67متر فضای کتابخانه ای برای هر 100 نفر در ساوجبلاغ

سید محمد حسینی گفت: ضمن تبریک هفته کتاب و کتابخوانی گفت: سرانه استاندارد فضای کتابخانه ای برای هر 100نفر 8 متر تعریف شده که این رقم در ساوجبلاغ 1.67 متر است و از این جهت رتبه 28 را در استان البرز دارد.
کد خبر: ۸۷۷۹۳۳۰
|
۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، سید محمد حسینی گفت : کتابخانه های عمومی مرکزی برای تبادل اطلاعات فرهنگی بین اقشار مختلف جامعه می باشد که کانون های ادبی برخاسته از این تبادل نظرات است که علاقمندان می توانند در این کانون ها به صورت رایگان عضو شده و استفاده کنند.

حسینی از آمادگی کتابخانه های عمومی و کتابداران این کتابخانه ها برای برگزاری نشست های کتابخوان در مدارس مختلف شهرستان ساوجبلاغ خبر داد و گفت: تعامل و همکاری اداره کتابخانه های عمومی شهرستان همچون سنوات قبل به قوت خود باقیست و ارگان های فرهنگی و علاقمند به مقوله کتاب و مطالعه می توانند جهت از این پتانسیل کتابخانه های عمومی شهرستان استفاده نمایند.

وی با بیان گزارشی از فعالیتهای کتابخانه های شهرستان گفت: درکتابخانه های شهرستان 200 هزار کتاب موجود است که براساس جمعیت از آمار خوبی برخوردار است.

حسینی افزود:در جهت گسترش فضاهای کتابخانه ها با مشکلات زیادی مواجه هستیم وسعی کرده ایم تا از طریق کتابخانه های سیار در 7 نقطه از شهرستان این کمبود را به نوعی جبران کرده ودرجهت گسترش کتابخوانی قدم برداریم.

وی گفت:در هفته کتابخوانی سه فعال حوزه کتاب وکتابخوانی بعنوان برتر شهرستانی به استان معرفی شدند که یک نفر بعنوان نمونه کشوری اعلام ومورد تقدیر قرار گرفت.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار