فرمانده بسیج نیشابور در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه:

بسیج یکی از منابع قدرت نظام است/ انقلابی‌گری سرلوحه کار بسیجیان است

فرمانده بسیج نیشابور بسیج را یکی از منابع قدرت نظام عنوان کرد.
کد خبر: ۸۷۷۹۳۵۹
|
۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، در آستانه سی و هشتمین سالگرد تشکیل بسیج به فرمان امام عظیم الشان انقلاب اسلامی سرهنگ پاسدار سید علی اکبر حسینی در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه ضمن بیان گزارش عملکرد این مجموعه اظهار داشت: امروز بسیج در همه عرصه‌‎ها در اوج آمادگی است.

وی تقارن ایام باشکوه اربعین حسینی (ع) با هفته مقدس بسیج را فرصت مغتنمی در راستای معرفی فرهنگ و تفکر بسیج و نمایش عزت، اقتدار، صلابت، آمادگی، توان رزم و عملکرد این شجره طیبه دانست و اظهار داشت: بسیج موهبتی الهی بود که به حضرت امام(ره) الهام شد و امام آن را به امت اسلام و ملل آزادیخواه جهان هدیه کرد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نیشابور گفت: امام راحل با نگاه آینده نگری و الهی خود می‌دانست که این پدیده منحصر به فرد در جهان یعنی انقلاب اسلامی به زودی مورد تهدیدات بیشماری که از طرف دشمنان خارجی و داخل طراحی شده است، مواجهه خواهد شد لذا برای مقابله با این تهدیدات و برای حفظ انقلاب نیاز به نیرویی از جنس انقلاب دارد.

حسینی عنوان کرد: امروز در آستانه سی وهشتمین سالگرد تشکیل بسیج و با گذشت زمان و مواجهه موفق بسیج در مقابل همه تهدیدات، بحرانها، چالشها و فتنه‌های مختلف حکمت و دور اندیشی امام راحل در تاسیس این نهاد مقدس و ذخیره انقلاب اسلامی به وضوح دیده می شود و انقلاب اسلامی با حضور کارآمد و موفق بسیج در همه میدان‌ها مورد نیاز توانست با عبور از گردنه‌های سخت و صعب به قله افتخارات و جایگاه والای خود برسد.

وی با بیان اینکه بسیج به عنوان بزرگترین معجزه انقلاب اسلامی و به عنوان کارآمدترین نیرو در همه میدان‌ها و در مقابل تمام تهدیدات دشمنان قسم خورده این نظام ایستاده است، اظهارداشت: بسیج ضمن حفظ و تثبیت و استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی تا به امروز در راستای رسالت خطیری که بر دوش گرفته است در همه میدان‌ها خود معجزه می‌کند و امروز نه تنها ملت ما بلکه همه ملل ازادیخواه جهان از برکات و نعمات و ثمرات بی پایان این شجره طیبه و این مجموعه الهی برخوردارند و از فیض وجود این موهبت الهی و فرهنگ و تفکر و اندیشه پاک اسلامی و این جمع عظیم نورانی و مخلص، پیروزی‌های بزرگی را نصیب خود کرده است.

وی ادامه داد: بسیج امروز به عنوان یکی از منابع قدرت و قویترین بازوی نظام مقدس جمهوری اسلامی دردفاع از کشور ونابودی دشمنان نه تنها درداخل ودرمرزهای غربی وشرقی این کشور بلکه به عنوان یک الگوی منطقه ای در سطح منطقه نقش تاثیری گذاری در دفاع از اسلام دارد.

حسینی تاکید کرد: امروز بسیج در همه عرصه‌ها در اوج آمادگی است.

باسازماندهی گردانهای بیت المقدس وکوثر وگردانهای رزمی وامنیتی وآمادگی توانمندی بی نظیر بسیجیان خواب را بردشمنان حرام نموده است

وی در بخش دوم سخنان خود به بیان گزارشی از عملکرد بسیج پرداخت و عنوان داشت: با توجه به تنوع عرصه های حضور، بسیج از امادگی رزمی ودفاعی خود غافل نشده است امروز با سازماندهی گردان‌های عاشورا والزهرا(س) در سطح پایگاه‌ای مقاومت ماموریت دفاع از کوی برزن و-حفظ امنیت محلات یارو یاور مردم هستند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نیشابور گفت : درعرصه محرومیت زدایی بسیج با تشکیل بسیج سازندگی و حضور در مناطق محروم و دورافتاده خدمت به صاحبان اصلی این نظام وانقلاب را در دستور کار دارد و جوانان و نوجوانان بسیجی در قالب اردوهای جهادی برای خدمت رسانی به مناطق محروم اعزام می شوند،اردوی "یک روزه" در سال جاری  1580 نفر، اردوی" 3 روزه" 65 نفر، اردوی "7 روزه" 185 نفر ،اردوی" 10 روزه" 450 نفر ،در موضوعات آموزشی فرهنگی بهداشتی و درمانی عمرانی و بهسازی و رنگ امیزی مدارس و مساجد و... در نیشابور می‌باشد.

حسینی به ایجاد اشتغال 109 نفر به طور مستقیم با تسهیلات اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و عنوان داشت: در زمینه های پرورش زنبور عسل دام سبک و سنگین بلدرچین محصولات گلخانه‌ای و بیوگاز وام های اقتصاد مقاومتی به بسیجان اعطا شده است.

وی در ادامه گزارش خود گفت: 49 کمک جهیزیه در سال 95 به ارزش ریالی 70 میلیون تومان به مزدوجین نیازمند اهداشده است.

وی ادامه داد: ایجاد شبکه همگام با کشاورز و حضور مهندسین بسیجی در روستاها و آموزش و توجیه کشاورزان، اعزام تیم‌های پزشکی و درمانی و ویزیت رایگان 4 تیم، مشارکت در امنیت شهرستان در موضوعات مختلف و کمک به همکاران عزیزمان در ناجا به ایجاد امنیت، برگزاری برنامه‌های فرهنگی، برگزاری محافل انس باقرآن وشجره طیبه صالحین، برگزاری مسابقات ورزشی در رشته های مختلف و فعال کردن هیاتهای ورزشی بسیج و استفاده مردم و بسیجیان از سالنهای ورزشی روزانه 900 نفر و سالانه حدود 324هزارنفر از سالنهای ورزشی بسیج، برگزاری اردوهای شهرستانی استانی وکشوری، واکسیناسیون طیور بومی 50000 در سطح شهرستان باکمک دامپزشکی شهرستان در روزهای 5 و 6 و7 آذرماه، کمک به مردم در بلایای طبیعی و حوادث مثل سیل زلزله و آتش سوزی بخشی از عملکرد بسیج نیشابور در سال گذشته است.

وی تاکید کرد: آنچه امروز نیاز جامعه است باید تفکر بسیج در بین مسئولین پررنگ‌تر شود تا زمینه خدمت رسانی به مردم بیشتر فراهم شود.


وی در خاتمه به شعار امسال هفته بسیج " بسیج انقلاب وخدمتگذار"اشاره کرد و شاخصه‌های انقلابی‌گری را تبیین کرد و اظهارداشت: انقلاب اسلامی در طول انقلاب پیامبر است و کتب امام (ره)در طول مکتب اسلام است، دوام وحیات این انقلاب هم متصل به نیروهایی است که به عنوان انسان‌های انقلابی بار اصلی انقلاب را به دوش می کشند و باعث مانایی و دوام انقلاب بوده و هستند.
 
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نیشابور التزام به اسلام، مرزبندی پررنگ در برابر دشمن بصیرت دینی و سیاسی، تقوای فردی و جمعی، پایبندی به مکتب امام راحل و شناخت درست اصول و شاخص مکتب، ولایتمداری وت بعیت خردمندانه از ولی فقیه، پاسداری مومنانه و غیورانه از اصل ولایت فقیه، مردم گرایی و اعتقاد واقعی به نظر مردم، عدالتخواهی و مبارزه باظلم و فساد، دفاع از محرومان و مستضعفان در تمامی نقاط عالم را مولفه‌های انقلابیگری بیان کرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار