امام جمعه بروجرد گفت: در همایش اربعین حسینی اقتدار اسلام و اتحاد و همگرایی مسلمانان به نمایش گذاشته می‎شود.
کد خبر: ۸۷۷۹۳۸۲
|
۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از لرستان،حجت‎الاسلام حسن ترابی ظهر امروز در خطبه‎های نماز جمعه و در جمع نمازگزاران این شهرستان اظهار کرد: برپایی بزرگترین اجتماع بشری در کربلای معلی همان اندازه که برای عاشقان و پیروان امام حسین(ع) امیدوارکننده است، برای دشمنان ترس، رعب و وحشت را به همراه دارد.

امام جمعه شهرستان بروجرد از همایش عظیم اربعین حسینی به عنوان سرمایه‎ای عظیم برای اسلام و مسلمانان یاد و عنوان کرد: امسال در کنار مسلمانان پیروان ادیان دیگر نیز به صورت دسته‎جمعی و در قالب کاروان‎های مختلف در راهپیمایی اربعین حضور دارند.

ایشان ادامه داد: سیل عظیم و میلیونی شرکت‎کنندگان در بزرگترین اجتماع و راهپیمایی در طول تاریخ پیام خون شهدای کربلا را در هزاره سوم به گوش جهانیان می‎رسانند و اعلام می‎کنند که تنها راه نجات جوامع بشری و آزادی از یوغ قدرت‎های استکباری در گرو تداوم راه امام حسین( ع) است.

وی با تاکید بر اینکه در پشت پرده این جنایت دستگاه اطلاعاتی عربستان سعودی قرار دارد، تصریح کرد: آل‌سعود با سیاست پولی و تطمیع دولت نیجریه به امکانات مالی فراوان سرکوب شیعیان این کشور را رقم می‎زند و ارتش تحت نفوذ رژیم صهیونیستی در این کشور به آزار و اذیت شیعیان می‎پردازد.

حجت الاسلام ترابی با تأکید بر اینکه دستگاه دیپلماسی و وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران باید نسبت به کشتار شیعیان نیجریه واکنش نشان دهد، عنوان کرد: پسندیده نیست که دستگاه دیپلماسی ایران نسبت به کشتار انسان‎های بی‎گناهی که جرم آنها عشق و ارادت به اهل بیت علیهم‎السلام است، بی‎ تفاوت باشد.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روی کار آمدن دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و برخی اظهار نظرات مبنی بر تغییر احتمالی سیاست این کشور گفت: سیاست آمریکا در دنیا و منطقه بر پایه چارچوبی ثابت است و با تغییر چهره‎ها تغییر نمی‎یابد.

خطیب جمعه بروجرد افزود: 37 سال از عمر انقلاب اسلامی ایران می‎گذرد و در این مدت روسای جمهور زیادی در آمریکا روی کار آمده‎اند، اما دشمنی دولت این کشور با ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی ایران سیاستی ثابت بوده و هست.

ترابی به سخنان رهبر انقلاب در جمع مردم اصفهان در خصوص تغییر نیافتن سیاست دولت آمریکا با روی کار آمدن ترامپ اشاره و تأکید کرد: در عمر سپری شده از انقلاب روسای جمهوری از دو حزب دموکرات و جمهوری‎خواه روی کار‌ آمدند، اما بر عداوت و دشمنی آنها با ایران اسلامی افزوده شد.
ارسال نظرات