امام جمعه اردکان ضمن گرامیداشت آغاز هفته بسیج گفت: بسیج، خار چشم دشمنان و امید مظلومان و دلسوزان نظام بوده و هست.
کد خبر: ۸۷۷۹۳۹۲
|
۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان؛ حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن تسلیت فرا رسیدن اربعین حسینی (علیه السلام) به بیان فضیلت زیارت حضرت امام حسین (علیه السلام) پرداخت و افزود : اجتماع بزرگ زائران اربعین نه تنها یک کار معنوی و سفارش شده از سوی اهل بیت است بلکه امروز به یک حماسه بی نظیر و یک اجتماع بزرگی که خار چشم دشمنان است تبدیل شده است .

وی گفت : اگر پنجاه نفر در یک خیابانی سر و صدا بکنند شبکه های ماهواره ای و لنز دوربین های آنها فوراً فیلم آن را پخش می کنند اما گویا امروز این جمعیت میلیونی را نمی بینند .

امام جمعه اردکان اظهار داشت : کسی که به این رسانه ها اعتماد کند و اخبار مورد نیاز خود را از این شبکه ها ببیند باید برای او غبطه خورد زیرا آنها قطعاً اخبار را به گونه ای تفسیر می کنند که به نفع خودشان باشد .

وی در ادامه ضمن گرامیداشت آغاز هفته بسیج گفت : تشکیل بسیج یقیناً از برکات و الطاف جلیه الهی به ملت بزرگ ایران بود .

حجت الاسلام والمسلمین شاکر افزود : بسیج ، خار چشم دشمنان و امید مظلومان و دلسوزان نظام بوده و هست .

وی گفت : بسیجی ، با ایثار و با اخلاص با حضور در صحنه و فداکاری در همه عرصه ها شناخته می شود و بسیجی کسی است که در هرجایی و در هرحالی آماده یاری این نظام باشد و هرجا احساس می کند که با حضورش ، با کلامش و با رفت و آمدش می تواند به نظام خدمت کند و دشمنان را دلسرد کند آماده حضور در صحنه است .

امام جمعه اردکان اظهار داشت : این حضور باعث می شود که کشور ما در برابر خطرات بیمه شود و ما باید قدر این بسیجیان را بدانیم .

وی گفت : متأسفانه گاهی که یک مشکل کوچکی وجود دارد عده ای خصومت خود به این نظام را بر سر بسیج ، بر سر سپاه ، بر سر روحانیت و بر سر امور معنوی و کارهای فرهنگی خالی می کنند .

حجت الاسلام والمسلمین شاکر گفت : خیلی ها جرأت ندارند درباره امام (ره) حرفی بزنند ولی درباره بسیج و شورای نگهبان بد می گویند و چیزهایی که متصل به امام است را دائماً زیر سؤال می برند و هرجا بتوانند نیش و کنایه می زنند که ما باید حواسمان جمع باشد که آنها دلسوز ما نیستند و راه آنها با راه امام فرق می کند .

خطیب جمعه اردکان در ادامه به دیدار مردم ولایتمدار اصفهان با مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت : رهبر فرزانه انقلاب در این دیدار فرمودند ؛ ایستادگی بر سر اصول انقلاب موضوع درجه یک است و اگر بخواهیم عزت و سعادت ما حفظ بشود باید به اصول این نظام وانقلاب پایبند باشیم .

وی افزود : همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند ما درباره انتخابات آمریکا قضاوت نمی کنیم برای ما فرقی ندارد چون فقط به ما شر رسیده است .

حجت الاسلام والمسلمین شاکر گفت : ما آمریکا را مستکبر می دانیم و اگر دست از خوی استکباری خود بردارد با او کنار می آییم و اگر دست برندارد وظیفه خود می دانیم که طبق آیات قرآن کریم در مقابل مستکبر بایستیم .

وی اظهار داشت : امروز عده ای می گویند که آمریکا دشمن نیست پا روی پرچمش نگذارید و شعار مرگ بر آمریکا ندهید یا یواش بدهید آنها می گویند سازش با آمریکا باعث می شود مشکلات ما حل بشود .

امام جمعه اردکان افزود : مواظب باشیم که این فکر در ما نفوذ نکند زیرا هر کس در مقابل دشمن کوتاه آمد شکست می خورد و تاریخ پر است از عبرتهایی که ملتها فریب دشمن را خوردند .

وی گفت : کسانی که این دشمن را بزک می کنند و دوست جلوه می دهند به ملت خیانت می کنند .

حجت الاسلام والمسلمین شاکر گفت : ملت ما این همه از آمریکا خسارت دیده است حالا عده ای می گویند آمریکا اینجوری نیست .

وی گفت : ما نباید از اصول انقلاب کوتاه بیاییم و اگر ایستادگی کنیم مطمئن باشید پیروزیم .

خطیب جمعه اردکان تصریح کرد : تا وقتی آمریکا مستکبر است در مقابل او می ایستیم و دائماً شعار مرگ بر آمریکا سر خواهیم داد .

بیان نشانه های مؤمن و گرامیداشت سی ام آبان ماه سالروز ورود حضرت امام رضا (علیه السلام) به خرانق که به عنوان روز اردکان نامگذاری شده است از دیگر مباحثی بود که امام جمعه اردکان به آنها پرداخت .

ارسال نظرات