مسئول بسیج مهندسین سپاه روح‌الله از برگزاری همایش علمی«بهره‌گیری از ظرفیت کشورهای روسی زبان برای صادرات» در دوم آذرماه در اراک خبر داد.
کد خبر: ۸۷۷۹۳۹۹
|
۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۸

مهدی لطیفی در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج استان مرکزی؛ با اشاره به برگزاری همایش علمی تخصصی بهره‌گیری از ظرفیت کشورهای روسی زبان برای صادرات محصولات تولیدی صنایع استان مرکزی و چرایی انتخاب کشورهای روسی زبان در این همایش گفت: جمعیت 180 میلیونی این کشور نیاز مبرم به صنایع غذایی و محصولات غذایی دارد.

وی افزود: باتوجه به سبقه ارتباط ترکیه با کشور روسیه تا پیش از این نیازها از سوی ترکیه تامین می‌شد اما در حال حاضر به دلیل منازعات ایجاد شده بین این دو کشور واردات محصولات از طریق ترکیه متوقف شده است ما نیز از این فرصت استفاده کرده و به دنبال این هستیم تا جای پای ترکیه را در داخل روسیه پُر کنیم.

مسئول بسیج مهندسین سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: قبل از برگزاری این همایش جلسات متعددی را با شرکت‌ها و سازمان‌های ذی‌ربط که در صادرات نقش داشتند برگزار کردیم.

لطیفی با اشاره به معرفی محصولات مختلف از سوی صنایعدر این همایش، گفت: در این بین سه شرکت تجاری و صادراتی به عنوان اهرم بین استان و کشورهای مربوطه هستند شناسایی شدند.

وی تاکید کرد: صنایع و محصولاتی را که دارای ویژگی صادراتی هستند در این همایش شرکت و از طریق این سه شرکت به رابط ایران و روسیه معرفی و صادرات محصول به این روسیه محقق شود.

لطیفی با حضور هیئت‌های تجاری روسیه در استان گفت: هیئت‌های تجاری از این کشور به استان وارد شده‌اند ولی از آنجا که کار به شکل جزیره‌ای بوده به دنبال این هستیم کهبه شکل رسمی و مستمر این فعالیت‌ها را دنبال کنیم.

وی ادامه داد: این همایش با همکاری سازمان بسیج مهندسین سپاه روح‌الله، سازمان صنعت و معدن، خانه صنعت و معدن، اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی، شرکت توسعه تجارت کاروند، شرکت شهرک‌های صنعتی، شرکت بهبود مستمر و شرکت مدیریت و صادرات سینا کاوش برگزار می‌شود.

مسئول بسیج مهندسین سپاه روح‌الله استان مرکزی در پایان خاطرنشان کرد: این همایش در روز سه شنبه دوم آذرماه در شهرک صنعتی شماره 1 سالن اجتماعات ساختمان مرکز خدمات فنی کسب و کار اراک از ساعت 8 تا 16 برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات