«خدادادی» مطرح کرد؛

برنامه‌ریزی 4 ساله برای انتشار دانشنامه‌های دفاع مقدس استانی

مدیر گروه شهدا و اشخاص و معاون اداری و مالی دانشنامه دفاع مقدس استانی گفت: انتشار دانشنامه‌های استانی برنامه‌ای 4 ساله است که در سال اول آن کار آموزش و مدخل یابی صورت می‌گیرد.
کد خبر: ۸۷۷۹۴۱۳
|
۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۴:۰۵
به گزارش سرویس راهیان نورخبرگزاری بسیج، «عبدالرضا خدادادی» مدیر گروه شهدا و اشخاص و معاون اداری و مالی دانشنامه دفاع مقدس استانی در خصوص برگزاری کارگاه مدخل یابی دانشنامه های استانی اظهار داشت: تا کنون پنجمین جلسه کارگاه مدخل یابی استان با حضور پنج استان برگزار شد و استان هایی که قبلا دوره را طی کرده اند، در حال مدخل یابی هستند.

وی افزود: پیش از این کارگاه دانشنامه نویسی برگزار شده بود. کارگاه مدخل یابی کارگاه تخصصی تر است که چگونگی مدخل یابی استان ها در موضوع دفاع مقدس برای دانشنامه های استانی آموزش داده می شود.

خدادادی گفت: مدخل، عنوان یا واژه یک مقاله علمی است که می توان درباره آن مقاله تدوین کرد.

وی تصریح کرد: بحث مدخل یابی دانشنامه استانی برای استان ها شامل سه گروه می شود، گروه اول گروه نظامی و جغرافیا هستند که نحوه مدخل یابی در این گروه آموزش داده شد. گروه دوم گروه شهدا و اشخاص هستند که نحوه مدخل یابی اشخاص و شخصیت ها را برعهده دارند. گروه بعدی گروه فرهنگی و اجتماعی است که در آخرین کارگاه به این گروه آموزش های لازم داده می شود.

خدادی بیان کرد: وظیفه استان ها است که این گروه علمی را فعال کنند، وقتی مدخل یابی انجام شد به شورای علمی و برنامه ریزی استان ارسال کنند تا دوباره مداخل مورد بررسی قرار گیرند و بعد از تصویب شورای علمی استان، به مرکز دانشنامه دفاع مقدس در تهران ارسال شود. در این مرحله کارشناسان مداخل را مورد بررسی قرار داده و اصلاحات لازم را انجام می دهند.

وی تصریح کرد: تصحیح مداخل شامل حذف، اضافه، تصحیح مدخل و تصویب آن است که در مرکز انجام می شود و برای هر استان زمانی مشخص می شود تا کارشناسان تهران به استان ها اعزام شوند و مداخل در آنجا با حضور شورای علمی و استانی مورد بررسی قرار می گیرد و استان ها از مداخل خود دفاع کنند.

خدادادی با بیان این نکته که کار پژوهش و انتشار دانشنامه های استانی چهار سال زمان می برد، گفت: انتشار دانشنامه های استانی برنامه ای چهار ساله است که در سال اول کار آموزش و مدخل یابی را داریم، سال دوم کارگاه مقاله نویسی برگزار می شود و برای دو استانی که در سال اول پیشرو بودند، کارگاه مقاله نویسی برپا خواهد شد تا از سال آینده شروع به مقاله نویسی کنند.

وی خاطرنشان کرد: تا چهار سال آینده پیش بینی می شود 40 درصد استان ها که مداخل کمتری دارند، کار مدخل یابی را به پایان برسانند. این کار در شهرهای جنگی که مدخل های بیشتری دارند، زمان بیشتری خواهد برد.
ارسال نظرات