به یاد شهیدان طهماسبی و بابازاده برگزار شد؛

برنامه آبروی کوچه ها، افتخار محله ها در اصلاندوز

برنامه آبروی کوچه ها، افتخار محله ها به یاد شهید "یعقوب طهماسبی و شهید اکبر بابازاده" در محله این شهید والا مقام برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۷۹۴۶۷
|
۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از اصلاندوز به نقل از ارس تبار، برنامه برنامه آبروی کوچه ها، افتخار محله ها به یاد شهید "یعقوب طهماسبی و شهید اکبر بابازاده"در مقابل منزل این شهدا در خیابان شهید طهماسبی با حضور امام جمعه اصلاندوز،فرمانده و مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه عشایری،معاون بخشدار اصلاندوز،کارکنان سپاه ،روحانیون،جمعی از مسئولان ادارات،خانواده های شهدا و ساکنان این محله برگزار شد.

محرم بنیادی فرمانده ناحیه عشایری اصلاندوز در این مراسم ضمن خیرمقدم گویی و ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت:اگر امروز در امنیت و آسایش زندگی می کنیم مرهون ایثارگریهای رزمندگان و شهداست.

وی با بیان اینکه امروز باید بصیرت و آگاهی ما نسبت به نقشه های شوم دشمنان بیشتر باشد ادامه داد: تکیه گاه حاکمیت همین مردم و فرهنگ بسیج است که با تبعیت از رهبری و حضور گسترده در عرصه های مختلف توانسته با توطئه های شوم دشمنان در طی 34 سال از انقلاب اسلامی مقابله کند.

خاطره گویی جابر طهماسبی برادر شهید طهماسبی و علی بابازاده برادر شهید مفقودالاثر اکبر بابازاده،مداحی خدابخش علیزاده،اجرای سرود بسیجیان پایگاه شهید باکری و شعر از دیگر برنامه های اجرا شده در این مراسم بود.

این برنامه با مشارکت مرکز حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس بسیج و سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل و گروه تلویزیونی معاونت روابط عمومی سپاه  و حوزه بعثت ناحیه عشایری برگزار شد.

شهید یعقوب طهماسبی گونی کند در اواخر تابستان سال 1342 در روستای « لاچین دره سی» از توابع شهرستان گرمی به دنیا آمد و در آخرین روز زمستان سال 1363 فرمانده دسته علی اصغر لشگر 31 عاشورا در جزیره مجنون بر اثر اصابت تیر مستقیم و ترکش به ناحیه سر شهید شد.

شهید "اکبر بابازاده” در اول اسفند ماه سال 1349 در اصلاندوز به دنیا آمد و در روز بیستم خرداد ماه سال 1367 در جبهه « ماهوت» مستقیمآ تیر خورد و شاید به قول همرزمش « غلامعلی فرهیان» همزمان دچار بمباران شیمیایی نیز شد این شهید از آن تاریخ تاکنون مفقودالاثر است.



ارسال نظرات