خبرهای داغ:
آیت الله رحیمی با اشاره به اینکه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به تازگی مسئولیت گرفته و در همین ابتدای راه باید مراقب بی حیایی در جامعه باشد و در این راه مجدانه و قاطع بکوشد.
کد خبر: ۸۷۷۹۵۲۲
|
۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج،آیت الله شیخ عباس رحیمی در خطبه های نماز جمعه این هفته خمینی شهر گفت: گناهانی در شبکه های اجتماعی تبلیغ می شود و این فضا به خانه های فساد تبدیل شده که باعث نزول عذاب های خداوند برای بیدار شدن انسان هاست.

وی با تاکید بر اینکه همه این شبکه های اجتماعی برای بی حیا کردن جوانان جامعه تلاش می کنند افزود: اسلام برای آنکه حیا حفظ شود دستورات گوناگونی درباره روابط زناشویی داده است و در خصوص چگونگی ارتباط بین مرد و زن در جامعه برای حفظ حیای جوانان بسیار سفارش کرده است.

امام جمعه خمینی شهر با بیان اینکه در شبکه های اجتماعی با قالب و بهانه آموزش های علمی، آگهی های تبلیغاتی و… سوءاستفاده کرده و در بین این مسائل با نشر مطالب و تصاویر زننده و فحشا کاری کرده اند که جوان با دیدن این مطالب و تصاویر به سمت گناه کشیده شده و تبلیغ و ترویج فحشا به سهولت انجام می شود.

وی اضافه کرد: دشمنان داخلی و خارجی به دنبال بی حیایی جوانان ایرانی هستند و مطالبی که در کشورهای خارجی برای فرزندان ممنوع است به راحتی در بین شبکه های اجتماعی ایران برای جذب جوانان ایرانی پخش می شود و نظارتی بر آن ها نیست.

آیت الله رحیمی خاطرنشان کرد: در اسلام حتی خواندن کتابی که باعث انحراف فکر انسان و کشیده شدن به گناه می شود، مشکل دارد و باید از خواندن آن کتب پرهیز کرد.

وی با تاکید بر اینکه وزارت ارشاد در این زمینه کوتاهی می کند تاکید کرد: ابزار قانونی به دست ارشاد است نه روحانیت و نمایندگان مجلس و از این رو باید این وزارت خانه برای این مسائل چاره جویی کند.

خطیب جمعه خمینی شهر تصریح کرد: وزارت ارشاد توجه ویژه به این موضوع داشته و فکری برای شبکه های اجتماعی کند و دیگر مسوولان دولت به داد جوانان و اخلاق اجتماعی برسند.

وی با اشاره به اینکه وزیر ارشاد به تازگی مسوولیت را پذیرفته و در همین ابتدای راه باید مراقب بی حیایی در جامعه باشد و در این راه مجدانه و قاطع با اراده قوی بکوشد.

آیت الله رحیمی با اشاره به آیات و روایات اضافه کرد: شوخی های بین زن و مرد باعث بی حیایی و نابودی بنیاد خانواده می شود که در بازار و ادارات این معضل به عینه قابل مشاهده است و همچنین ارتباط دختر و پسر و برگزاری کلاس های مختلط دانشگاه ها باعث فساد در بین جوانان و آلوده شدن به گناهان متعدد شده است.

وی با هشدار نسبت به اینکه چرا کسی صدای زنگ خطر و تباهی جامعه را نمی شنود تصریح کرد: معلوم نیست مسوولان در چه فکری هستند و چرا اقدامی نمی کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها