کارشناس مسائل دینی با تاکید بر اینکه عاشورا بیانگر همیشگی بودن تکلیف است، گفت: اخلاص امام حسین(ع) ماندگاری فرهنگ عاشورا را رقم زد.
کد خبر: ۸۷۷۹۵۳۵
|
۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۲

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ حجت‌الاسلام مبارک آبادی صبح امروز در مراسم عزاداری پایوران و نیروهای وظیفه سپاه روح‌الله که در حسینیه ستاد سپاه  استان برگزار شد اخلاص امام حسین(ع)را رمز ماندگاری فرهنگ عاشورا دانست و گفت: یکی از دلایلی که باعث می‌شود هرساله بر تعداد زائران حسینی افزوده شود اخلاص امام حسین(ع) است.

وی افزود: حرکت سید الشهدا با بینش و آگاهی صورت گرفت و قیام امام حسین(ع) در راستای رضایت خداوند متعال بود و همین اخلاص است که باعث شده اکنون که هزاران سال از حماسه کربلا می‌گذرد شاهد حضورمردمی از دیگر نقاط دنیا باشیم که در عراق با برپایی موکب برای خدمت به زائران اباعبدالله حسین(ع) گام برمی‌دارند.

این کارشناس مسائل دینی افزود: سال گذشته بیش از 60 کشور دنیا در همایش بزرگ پیاده‌روی اربعین حضور داشتند و بی شک امسال بیش از این کشور در این مراسم حضور خواهند داشت و این معنای همان جهانی شدن شعار «لبیک یا حسین» است.

حجت‌الاسلام مبارک‌آبادی با تاکید بر جهانی شدن مکتب حسینی گفت: مکتب امام حسین(ع) باید جهانی شود تا افرادی را که در باتلاق گناه و دنیاپرستی گرفتار شده‌اند را رهایی بخشد.

وی با اشاره به اینکه افرادی که به گناه آلوده می‌شوند بیشتر افرادی هستند که دین را بدون محتوا پیروی می کنند، گفت: مقام معظم فرمودند"آیا تاکنون فکر کرده‌اید که پس از گذشت 50 سال از رحلت پیامبر اسلام(ص) فرزندش را در کنار شهری به قربانگاه بردند که صدای اذان از مساجد آن شنیده می‌شد." باید بدانیم که نماز بدون امام حسین(ع) مار ا به سر منزل مقصود نمی رساند.

مکتب امام حسین(ع) یعنی مکتب استکبارستیزی

این کارشناس مسائل دینی مکتب امام حسین(ع) را مکتب استکبارستیزی دانست و افزود: مگر می شود امام حسین(ع) را صدا بزنیم ولی دشمن شناس نباشیم؟ آنچه قرآن نسبت به آن تاکید دارد بالاتر از محبت به اهل بیت(ع) است و آن محبت همراه با اطاعت پذیری است؛ اینکه می‌گوئیم مکتب امام حسین(ع) یعنی مکتب حق و مبارزه با دشمن ولو اینکه دشمن به ظاهر سخن از حق بگوید بدانیم اگر در مکتبی با امام همراه بودیم آن مودت است.

حجت‌الاسلام مبارک‌آبادی یادآور شد: تمام اصول و فروع دین در کربلا پیاده شد و امام حسین(ع) با قیام عاشورا اسلام را احیا و جانی دوباره به مسلمانان بخشید، شهادت امام حسین(ع) یعنی نفی نژادپرستی، چراکه پس از رحلت پیامبر اسلام(ص) مردم در کناره معاویه‌های زمان دوباره به عصر جاهلیت بازگشتند و چه بدعت‌ها در دین کردند.

تکلیف همیشگی است/دشمنان همواره با لباس دین وارد شده‌اند

وی افزود: برخی هم که از یاران نزدیک پیامبر اسلام(ص) بودند سکوت کردند و اذعان داشتند که وظیفه‌شان را انجام داده‌اند درست مثل فتنه 88 که خیلی از بزرگان سکوت کردند و هنوز هم ساکت مانده و سخن نمی‌گویند. ولی عاشورا به ما می گوید که تکلیف همیشگی است.

این کارشناس مسائل دینی تصریح کرد: درسی که اربعین و عاشورای حسینی برای ما دارد این است که بقای کشور با حفظ روحیه عاشورایی میسر است.

وی با تاکید بر داشتن بصیرت و دشمن شناسی گفت: دشمنان دین در هر زمانی با لباس دین وارد شده‌اند امروز هم دست از دشمنی برنداشته و برای رسیدن به اهدافشان از هر ترفندی بهره می گیرند وظیفه ما دشمن شناسی است باید حق و حقیقت را شناخت.

حجت‌الاسلام مبارک‌آبادی در پایان تاکید کرد: مکتب امام حسین(ع) را به شکل کامل بخواهیم نه اینکه حقیقت سکولار داشته باشیم یعنی بر زبان سخن از عاشورا و قیام کربلا زد ولی در باطن نسبت به مسائل عملکردی دیگر داشته باشیم، باید مراقبت کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات