رئیس اداره بهزیستی گرمی مغان از اجرای طرح ملی پیشگیری از تنبلی چشم در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۸۷۷۹۵۵۲
|
۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از گرمی به نقل از به نقل از آزادلو  بخشی رئیس اداره بهزیستی طرح ملی پیشگیری از تنبلی چشم (آمبیلیوپی) به منظور پیشگیری از نابینایی و کم بینایی کودکان ۳ الی ۶ ساله هر سال از اول آبان ماه تا آخر آذرماه توسط اداره بهزیستی به اجرا در می آید.

وی افزود: طبق گزارش های ارائه شده تنبلی چشم شایعترین علت نابینایی یک چشمی در افراد زیر ۲۰سال و دومین علت کاهش بینایی در کودکان است و آمارها نشان می دهد شیوع آمبیلیوپی در جهان ۲ الی۵ درصد است که در ایران شیوع این بیماری ۴/۱ درصد برآورد شده و حدود یک میلیون نفر در ایران مبتلا به این بیماری هستند.

این مقام مسئول در تشریح علائم این بیماری تصریح کرد: تنبلی چشم هیچ گونه علائم ظاهری ندارد و علی رغم وجود این مشکل، بینایی کودکان سالم و عادی به نظر می رسد و بهترین سن شناسایی و درمان این بیماری زیر ۵ سالگی می باشد. لازم است در این خصوص چشم کودکان ۳ تا ۶ ساله هر ۶ ماه یکبار مورد سنجش قرار گیرد.

بخشی با بیان اینکه تنبلی چشم با تشخیص به موقع قابل درمان است، افزود: هر چه فرآیند تشخیص و درمان عقب بیافتد احتمال بهبود کاهش می یابد، بطوریکه پس از ۱۰ سالگی اقدامات درمانی هیچ تاثیری در بینایی کودک نخواهد نداشت.

رئیس اداره بهزیستی در پایان تصریح کرد: به والدین محترم توصیه می شود با درک اهمیت موضوع در صورت داشتن کودک زیر ۶ سال( با در دست داشتن شناسنامه کودک ) به پایگاههای سنجش بینایی بهزیستی مراجعه و از سلامتی کودکان خود اطلاع یابند.

 


ارسال نظرات