خبرهای داغ:
الهام سادات افروشه
به گفته مدیرعامل فولادمبارکه طرح‌های توسعه جدید در سال‌های اخیر بدون اتکا به منابع جدید آب از زاینده‌رود به بهره‌برداری رسیده و بر اساس تفاهم جدید، این شرکت به زودی نیاز آبی خود را از تصفیه پساب شهرستان‌های اطراف رفع خواهد کرد.
کد خبر: ۸۷۷۹۵۶۳
|
۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۱
به گزارش خبرگذاری بسیج ، بهرام سبحانی در واکنش به مطرح شدن ادعای اضافه برداشت فولاد مبارکه از منابع آبی زاینده‌رود گفت: مصرف فولاد مبارکه از کل منابع حوزه آبریز زاینده رود برابر با 1.5 درصد است و در طی سال‌های اخیر برداشت آب به ازای هر تن فولاد با رعایت استانداردهای جدید و روش‌های بهینه تولید، 68 درصد کاهش یافته است.

وی افزود: این رقم کاهش مصرف آب در حالی عملی شده که طی 25 سال گذشته شاهد رشد تولید بوده‌ایم و سال گذشته در این شرکت 7.5 میلیون تن فولاد خام تولید شد

وی مصرف آب به ازای هر تن فولاد در فولاد مبارکه را 5.33 متر مکعب عنوان کرد و افزود: این رقم در ابتدای بهره‌برداری فولاد مبارکه برابر با 16.6 بود و در «تاتا استیل» هندوستان به عنوان یکی از بزرگترین واحدهای تولید فولاد آسیا، 6 گزارش شده است و در حال حاضر تمامی آب مصرفی در خطوط تولید مجدداً در فرآیند تولید بازچرخانی می‌شود.

مدیرعامل فولاد مبارکه مصرف سالانه آب فولاد مبارکه را کمتر از 30 میلیون متر مکعب اعلام کرد و اظهار داشت: در استان اصفهان سهم صنعت از مصرف آب برابر با 7 درصد است که این سهم برای شرب و کشاورزی برابر با 8 و 85 درصد است و این نسبت برای کشور به ترتیب 2، 6 و 92 درصد بوده و متوسط جهانی آن نیز برابر با 18، 12 و 70 درصد است.

به گفته سبحانی طرح‌های توسعه جدید در سال‌های اخیر بدون اتکا به منابع جدید آب از زاینده‌رود به بهره‌برداری رسیده و بر اساس تفاهم نامه‌هایی که بین فولاد مبارکه و شرکت آب و فاضلاب شهرستان‌های مبارکه و لنجان امضا شده این شرکت به زودی نیاز آبی خود را از تصفیه پساب شهرستان‌های اطراف رفع خواهد کرد.

وی همچنین تصریح کرد: وجود تصفیه خانه‌های متعدد و باز چرخانی آب در سیکل تولید از مهم‌ترین اقداماتی است که مصرف آب را در فولاد مبارکه کاهش داده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها