به مناسبت هفته حمایت از بیماران کلیوی فرماندارگرمی به همراه جمعی از مسوولان از بخش دیالیز بیمارستان ولایت گرمی ضمن عیادت ازمریضان با اهدای شاخه گل از نزدیک با بیماران دیالیزی به گفت وگو پرداخت.
کد خبر: ۸۷۷۹۵۸۶
|
۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از گرمی به نقل از سیفار، به مناسبت هفته حمایت از بیماران کلیوی فرماندارگرمی به همراه جمعی از مسوولان از بخش دیالیز بیمارستان ولایت گرمی ضمن عیادت ازمریضان با اهدای شاخه گل از نزدیک با بیماران دیالیزی به گفت وگو پرداخت.
رحیمی زاد اطلاع پیدا کردن از وضعیت درمانی، نحوه رسیدگی، کمبودها و مشکلات احتمالی بیماران دیالیزی را از اهداف این بازدید ذکر کرد و افزود: با تلاش های انجام شده بخش دیالیز بیمارستان ولایت گرمی شرایط بسیار خوبی را داراست.
وی با قدردانی از فعالیت‌های انجمن حمايت از بيماران كليوي شهرستان اظهار کرد: متاسفانه روز به روز به تعداد بیماران خاص افزوده می‌شود که در این راستا برنامه هایی جهت ارتقای امکانات، تجهیزات و ارائه روشهای جدید برای این گونه بیماران در نظر داریم.
وی ابراز امیدواری کرد: امیدواریم با کمک خیرین حوزه سلامت و انجمن حمایت از بیماران کلیوی و کادر پزشکی درمانی شهرستان سطح خدمات دهی به بیماران دیالیزی را ارتقا دهیم.
مدیر عامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی گرمی نیز گفت: این انجمن از 5 سال پیش  فعالیت خود را آغاز کرده و 12 نفر از بیماران کلیوی در شهرستان  موفق به انجام پیوند کلیه شده اند.
 رحیم علی کیانی با اشاره به اینکه در حال حاضر 42 نفر از بیماران کلیوی تحت پوشش انجمن هستند، افزود: از این تعداد بیمار کلیوی 16 نفر دیالیزی بوده و مابقی بیماران تحت درمان هستند.
 وی با اشاره به اینکه نزدیک به 16 نفردر گرمی در انتظار پيوند کليه هستند، خواستار گسترش فرهنگ اهداي کليه و ديگر اعضاي افراد فوتي به ويژه بيماران مرگ مغزي به منظور کمک به زنده ماندن ديگر اعضاي جامعه شد و در عين حال از دولت خواست، از انجمن حمايت از بيماران کليوي حمايت کند.
   کیانی در پایان با اشاره به فرا رسیدن هفته حمایت از بیماران کلیوی تصریح کرد : دیدار از بیماران دیالیزی در بخش دیالیز بیمارستان ولایت با حضور مردم و مسوولان ، دایر کردن پایگاه‌های جمع آوری کمک‌های نقدی و غیر نقدی مردمی جهت بیماران کلیوی، توزیع مواد غذایی و خواربار در بین بیماران نیازمند، توزیع CD و بروشورهای آموزشی در خصوص آشنایی با بیماریهای کلیوی و نحوه پیشگیری از آنها از مهمترین برنامه های این هفته است.
 
هفته حمایت از بیماران کلیوی
هفته حمایت از بیماران کلیوی
 
ارسال نظرات