دیدار اعضای ستاد هفته بسیج،با نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان،
فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: به منظور احیاءفرهنگ ایثاروشهادت وتکریم از خانواده معظم شهداءاز تعداد 500 خانواده بسیجی شهید در سطح استان سرکشی می‌شود
کد خبر: ۸۷۷۹۵۹۰
|
۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۳

به گزارش خبرگزاری  بسیج ازاستان سیستان وبلوچستان سردار سرتیپ دوم پاسدار حسین معروفی صبح امروز همراه با اعضای ستاد هفته بسیج، با آیت‌الله عباسعلی نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: بسیج یک سازمان نبوده بلکه یک تفکر انقلابی، جریان و استمرار نهضت عاشوراست.

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه تفکر بسیج هرگز راضی به وضعیت موجود نبوده و همیشه به دنبال پیش برندگی است، گفت: هفته بسیج امسال با شعار بسیج در مسیر جریان سازی با برگزاری برنامه‌های مختلف در سطح استان آغاز می‌شود.

وی بیان داشت: در اولین روز از آغاز ویژه برنامه های گرامی داشت هفته بسیج  با شعار «بسیج پژواک نوای حضرت زینب(س) با اربعین حسینی» نامگذاری شده و در این روز افتتاح مسابقات فوتسال بین دانشگاهی و برگزاری همایش بانوان زینبی در سطح استان انجام می‌شود.

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: دومین روز هفته بسیج با عنوان «بسیج، انقلابی‌گری و وظیفه‌شناسی» نامگذاری شده که حضور نخبگان بسیجی در مدارس، برگزاری نمایشگاه استکبارستیزی، برگزاری یادواره شهدا و برگزاری نشست هم‌اندیشی از مهم‌ترین برنامه‌های این روز است.

وی عنوان کرد: سومین روز هفته بسیج با عنوان «بسیج انقلابی‌گری و پیشرفت» نامگذاری شده که برگزاری جشنواره علمی در دانشگاه‌ها، نشست نخبگان، یادواره شهدا دانشجویی و شش یادواره شهدای دیگر، شب شعر و خاطره و کارگاه توانمندسازی علمی و پژوهشی از مهمترین برنامه‌های این روز است.

معروفی بیان کرد: چهارمین روز از هفته بسیج با عنوان «بسیج، انقلابی‌گری و کارآفرینی» نامگذاری شده که در این روز 119 نفر از بسیجیان سطح استان سیستان و بلوچستان به دیدار با رهبر معظم انقلاب اعزام می‌شوند.
فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان افزود: اکران فیلم مقاومت، برگزاری 12 یادواره شهدا، افتتاح پایگاه‌های مقاومت و سرکشی از پروژه‌های اقتصاد مقاومتی و خانه‌های محرومین از دیگر برنامه‌های این روز است.

وی با بیان اینکه شعار پنجمین روز از هفته «بسیج، انقلابی‌گری و ایثار است» گفت: در این روز از 500 خانواده بسیجی شهید در سطح استان سرکشی می‌شود و همچنین غبارروبی و عطرافشانی قبور مطهر شهدای سطح استان و برگزاری 14 یادواره شهدا و یادواره شهدا فرهنگی از دیگر برنامه‌های این روز است.

معروفی اظهار داشت: روز جمعه پنجم آذرماه نیز به عنوان «بسیج، انقلابی‌گری و اقتدار جهانی» نامگذاری شده و در این روز همایش سازمان یافته بسیجیان به عنوان مدافعان حرم در سطح استان برگزار می‌شود و همچنین فرماندهان سپاه قبل از خطبه‌های نماز در شهرهای مختلف سطح استان به ایراد سخنرانی می‌پردازند.

وی افزود: در روز 5 آذر شاهد برگزاری همایش بزرگ نیروهای سازمان یافته بسیج در زاهدان به عنوان یک کار ابتکاری و الگو در کشور خواهیم بود که در این همایش 114 گردان بسیجی در قالب 11 لشکر و 33 تیپ در زاهدان حضور می‌یابند که فرمانده لشکر و تیپ‌ها از فرماندهان دوران دفاع مقدس انتخاب شده‌اند.

معروفی همچنین به برنامه‌های آخرین روز هفته بسیج به عنوان روز «بسیج و مبارزه با فساد و اشرافی‌گری» اشاره کرد و گفت: در این روز علاوه بر افتتاح طرح‌های محرومیت‌زدایی و تجلیل از گروه‌های جهادی موفق، از خانواده‌های بسیجی موفق در حوزه امر به معروف و نهی از منکر هم تجلیل می‌شود.

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان با اشاره به فعالیت‌های متعدد سپاه در حوزه اقتصاد مقاومتی، عنوان کرد: در یک سال اخیر مبلغ 14 میلیارد تومان در حوزه اقتصاد مقاومتی در قالب وام اشتغال به مردم استان وام قرض‌الحسنه داده شده است.

معروفی با تأکید بر اهمیت خدمت‌رسانی به زوار پاکستانی که از طریق سیستان و بلوچستان عازم عراق می‌شوند، گفت: خدمت‌رسانی به زوار پاکستانی از اقداماتی بوده که به صورت مردمی و با همکاری سپاه در حال انجام است.

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان از فعالیت 409 گروه جهادی در استان خبر داد و افزود: این گروه‌های جهادی تاکنون خدمات ارزنده‌ای را در بخش‌های مختلف ارائه کرده‌اند.

 

ارسال نظرات