فرماندار شهرستان شاهرود:

شاهرودی‌ها خود را وقف زائران حسینی کرده‌اند/ فرهنگ بصیرت عاشورایی امروز به کربلا رسیده است

فرماندار شهرستان شاهرود گفت: شاهرودی‌های نیکوکار این روزها خود را وقف زائران حسینی کرده‌اند و فرهنگ بصیرت عاشورایی امروز به کربلا رسیده است.
کد خبر: ۸۷۷۹۶۲۱
|
۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، سیدمحمدرضا هاشمی در آستانه برگزاری اجتماع عظیم اربعین حسینی، با اشاره به برنامه‌های متعددی که از ماه‌ها قبل در راستای توسعه و نشر فرهنگ عاشورایی در شهرستان شاهرود به مرحله اجرا درآمده است، تبیین سیره حسینی را یکی از اولویت‌های مهم در برنامه‌هایی نظیر سوگواره بصیرت عاشورایی دانست.

وی بیان کرد: مشاهده می‌کنید که امسال هم یک همایش جهانی اتفاق افتاده است و آن هم همایش اربعینی است که میلیون‌ها انسان، اینک مسیر پیاده نجف تا کربلا را طی می‌کنند.

فرماندار شهرستان شاهرود افزود: مردم متدین و مذهبی شهرستان شاهرود هم که به گفته مقام معظم رهبری به عنوان «مردمان شهر باصفا» معرفی شده‌اند، از مدت‌ها پیش لحظه‌شماری می‌کردند که موکب بسیار عظیمی را در بارگاه ملکوتی آقا اباعبدالله الحسین (ع) مستقر کنند.

هاشمی ادامه داد: از سه ماه گذشته که ستاد اربعین در شهرستان شاهرود شکل گرفت، کمیته‌های مختلفی مسؤولیت اجرای برنامه‌ها را بر عهده داشتند و یکی از کمیته‌هایی که بسیار فعال بود، کمیته جذب مشارکت‌های مردمی است.

وی تصریح کرد: مردم شاهرود در همه صحنه‌ها خوش درخشیده‌اند و در هشت سال دفاع مقدس و در همایش‌ها، راهپیمایی‌ها و انتخابات نمونه بوده‌اند و امروز نیز در ستاد اربعین، کاروان پشتیبانی و تدارکات اربعین را به راه انداختند.

فرماندار شهرستان شاهرود افزود: بیش از 82 تن اقلام غیرنقدی از مردم شهرستان شاهرود جمع‌آوری و به موکب‌های مربوط ارسال شده است.

هاشمی ادامه داد: چند دسته تریلر و کامیون به صورت مانوری در شهرستان شاهرود به سمت مرز حرکت کردند تا وارد خاک عراق شوند و کمک‌های نقدی و غیرنقدی که از مردم جمع‌آوری شده است، را به موکب‌ها برسانند و به نوعی حتی رانندگان نیز خود را وقف امام حسین (ع) کرده‌اند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار