رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در استان سمنان:

قرائت زیارت اربعین از نشانه‌های مؤمنان است/ توجه به بصیرت عاشورایی همچنان ادامه دارد

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در استان سمنان گفت:‌ قرائت زیارت اربعین از نشانه‌های مؤمنان است و امروز توجه به بصیرت عاشورایی همچنان ادامه دارد.
کد خبر: ۸۷۷۹۶۲۲
|
۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، رمضانعلی حلوایی در آستانه برگزاری اجتماع عظیم اربعین حسینی، با اشاره به اجرای برنامه‌هایی نظیر سوگواره بصیرت عاشورایی در سمنان اظهار داشت: در ماه‌های محرم و صفر، همه مردم استان سمنان و هم‌وطنان، عاشقان و شیفتگان اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) به‌خصوص حضرت اباعبدالله الحسین (ع) به میدان آمدند و برنامه‌های متنوعی نظیر سوگواره‌های بصیرت عاشورایی را برگزار کردند.

وی تصریح کرد: بیستم ماه صفر، چهلمین روز پس از فاجعه جان‌سوز کربلا و شهادت امام حسین (ع) و یاران باوفایش و یکی از رمز و رازهایی بوده که مانند آن را تاریخ به خود ندیده است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در استان سمنان افزود: این روز دارای قداست فراوان و آداب ویژه و درخور تأملی است؛ نشست بزرگداشت اربعین در میان ائمه دین (ع) تنها برای سالار شهیدان مرسوم و دارای تأکید فراوان است.

حلوایی با اشاره به اینکه زیارت اربعین از نشانه‌های ایمان معرفی شده است، گفت: مسیر 80 کیلومتری جاده نجف تا کربلا در روزهای منتهی به اربعین را می‌توان آسمانی‌ترین مسیر تاریخی این کره زمین دانست.

وی تصریح کرد: پاک‌ترین، ناب‌ترین و خالص‌ترین دلدادگان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در این مسیر و با پای پیاده به سوی کربلا می‌روند و با امام زمان (عج) چنین نجوا می‌کنند که یا صاحب‌الزمان (عج) در راه شهدای جد مظلومت و به پا داشتن عزای غربت اهل‌بیت رسولت به میدان آمده‌ایم.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در استان سمنان افزود:‌ زائران حسینی این روزها به درد پای ورم کرده حضرت رقیه (ع)، سختی راه را به جان می‌خرند و در مسیر کربلا پا می‌نهند تا به پناهگاه عالمیان، بین‌الحرمین کربلا برسند.

حلوایی بیان داشت: تمام این سختی‌ها به جان خریده می‌شود؛ به امید اینکه حضرت موعود (عج) بیایند و عزای غربت حسین ابن علی (ع) را با هم پیاده و برپا کنیم.

وی تصریح کرد: پیاده‌روی اربعین نمایشی از قدرت اسلام و امام حسین (ع) است و در روایات، یکی از نشانه‌های مؤمنان، خواندن زیارت اربعین و توجه به فضیلت آن است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار