دونالد ترامپ، رئیس جمهور منتخب آمریکا روز جمعه توافق کرد که برای مختومه شدن شکایت های مطرح شده علیه دانشگاه ترامپ ۲۵ میلیون دلار غرامت پرداخت کند.
کد خبر: ۸۷۷۹۶۹۱
|
۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج،  دونالد ترامپ، رئیس جمهور منتخب آمریکا روز جمعه توافق کرد که برای مختومه شدن شکایت های مطرح شده علیه دانشگاه ترامپ 25 میلیون دلار غرامت پرداخت کند.

این شکایات که از سوی دانشجویان این دانشگاه مطرح شده بود، در کل کارزار انتخاباتی ترامپ، وی را تحت فشار قرار داده بود. دانشگاه ترامپ موسسه ای بود که سمینارهایی در زمینه شغل خرید و فروش املاک در آن برگزار می شد.
این مصالحه  توسط اریک اشنایدرمن، دادستان کل نیویورک اعلام شده که گفته، پیش از این ترامپ حتی از مصالحه بر سر مبالغی کم  جهت پرداخت به قربانیان دانشگاه متقلب وی خودداری کرده بود.
دانشجویان این دانشگاه مدعی شده بودند که با وعده های دروغین فریب خورده و برای آموختن «رازهای» سرمایه گذاری در املاک از ترامپ  به اساتید دانشگاه وی 35 هزار دلار پرداخت کرده اند. اما وکلای ترامپ  این ادعاها را رد می کردند.
این مصالحه، 3 شکایت مطرح شده علیه دانشگاه ترامپ را شامل می شود: 2 اقدام قضایی در کالیفرنیا و یک شکایت در نیویورک. این توافق باید به موافقت قاضی منطقه ای گونزالو کوریل  در ساندیگو برسد.
بر اساس این توافق ترامپ اقرار به ارتکاب هیچ تخلفی نمی کند. دانیل پتروسلیف وکیل ترامپ اذعان کرده که رئیس جمهور منتخب قبلا وعده داده بود که این پرونده را تا انتها دنبال خواهد کرد و مصالحه ای در کار نخواهد بود.
پتروسلی گفت، این مصالحه نشان دهنده تمایل ترامپ برای کنار گذاشتن احساسات شخصی به منظور کار بر روی مسائلی است که آمریکا با آن مواجه است.
اشنایدرمن و وکلای دانشجویان شاکی از این مصالحه تمجید کرده اند.
ارسال نظرات