موکب شهرداری تبریز، پیشتاز خدمت به زائران اربعین حسینی

مدیر موکب جنةالحسین شهرداری تبریز با اشاره به تدارک گسترده خدماتی و فرهنگی شهرداری تبریز در آیین اربعین حسینی، گفت: با نزدیک‌شدن به اربعین حسینی، خدمات موکب به اوج خود رسیده و به صورت شبانه‌روزی ارائه می‌شود
کد خبر: ۸۷۷۹۷۷۹
|
۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، میراعتماد عمادی با بیان این مطلب، اظهار کرد: برنامه‌های شهرداری تبریز امسال با توجه به تفاهم‌نامه خواهرخواندگی تبریز و کربلا، در کیفیت و گستردگی بیشتری نسبت به سال‌های گذشته و همچنین نسبت به دیگر کلان‌شهرهای کشور پیگیری می‌شود.

وی افزود: با افزایش خیل مشتاقان و عاشقان حضرت اباعبدالله(ع)، خدمات متنوع موکب جنةالحسین، با شور و شعف خاصی از سوی خادمان و داوطلبان اعزامی از سوی بخش‌های مختلف شهرداری تبریز، اجرا می‌شود.


عمادی، ارائه وعده‌های غذایی صبحانه، نهار و شام را برنامه ثابت موکب خواند و خاطرنشان کرد: در وعده های غذایی مطابق با ذائقه زائران ایرانی، غذاهای متنوعی توسط آشپزهای همکاران واحد خدمات شهرداری، طبخ و توزیع می شود.

مدیر موکب جنةالحسین شهرداری تبریز، با اشاره به پیش‌بینی خدمات بهداشتی در موکب، اظهار داشت: با تلاش عوامل خدماتی، سرویس‌های استحمام و دستشویی در محدوده موکب مستقر شده است.

 

وی ادامه داد: ایجاد پیراشگاه و واکس صلواتی از دیگر پیش‌بینی‌هایی است که نیازهای اولیه زائران را مرتفع خواهد ساخت تا عموم شیفتگان حرم حسینی، با ظاهری آراسته در آیین حضور داشته باشند.

میراعتماد عمادی تصریح کرد: با توجه به حضور گسترده زائرانی که با پای پیاده عازم شده‌اند، مرکزی نیز برای پانسمان و مداوای پای این عزیزان در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: تیم پزشکی اعزامی از سوی شهرداری تبریز در محل موکب حضور داشته و برخی خدمات اساسی را به زائران متقاضی ارایه می‌دهد.

 

عمادی گفت: نظافت دو خیابان مجاور موکب، توسط اکیپ دوازده نفری خادمان موکب انجام شده و تفاوت محسوسی با دیگر بخش های شهر را به نمایش می گذارد.

وی وحدت و انسجام موکب‌ شهرداری‌های مختلف کشور را در مرز مهران و کربلای معلی چشمگیر توصیف و خاطرنشان کرد: پیش‌بینی خدمات اسکان در موکب‌ها صورت گرفته و موکب جنةالحسین نیز با توجه به ظرفیت تدارک‌دیده‌شده، خدمات اسکان شبانه را برای صدها تن از زائران ارائه می‌دهد.

مدیرکل روابط‌عمومی و بین‌الملل شهرداری تبریز، اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی را از بخش‌های محتوایی فعالیت موکب شهرداری تبریز در مرز مهران خواند و بیان داشت: برگزاری نماز های جماعت و برپایی دسته عزاداری پس از اذان مغرب و عشا، هر روز توسط خادمین اعزامی از شهرداری تبریز به انجام می رسد.

وی پخش نواها و مراثی ترکی و فارسی، عکاسی و مستند سازی خدمات انجام شده، راهنمایی زایرین، کمک به زوار پیاده کشورهای همجوار به ویژه زوار کشور آذربایجان را از دیگر خدمات انجام یافته در موکب جنةالحسین شهرداری تبریز برشمرد.

 

میراعتماد عمادی با اشاره به پیش‌بینی دیگر برنامه‌های خدماتی در کربلای معلی، گفت: شرکت واحد اتوبوس‌رانی با اعزام کاروانی از 50 دستگاه اتوبوس‌ مجهز و جدید ناوگان، در ایاب ‌و ‌ذهاب مسافران و روان‌سازی ترافیک منتهی به مرز، نقش‌آفرین خواهد بود.

وی اظهار کرد: با هماهنگی‌های صورت‌گرفته با مقامات عراقی، پاکبانان خستگی‌ناپذیر شهرداری تبریز، اجرای برنامه‌های تنظیف و پاک‌سازی را در بخش‌های از مسیر ورودی به کربلای معلی و همچنین خیابان‌‌ها و معابر منتهی به حرمین عهده‌دار شده‌اند.

عمادی راه‌اندای مرکز امانات را خدمت ابتکاری شهرداری تبریز در اربعین حسینی عنوان و بیان کرد: توسعه مراکز پذیرش امانات، از نیازهای مهم زیارت در شهر کربلا است که در این راستا، شهرداری تبریز با راه‌اندای این مرکز، پذیرش امانات 2 هزار تن را عهده‌دار شده و تلاش خواهد کرد به نوبه خود در زیارت سهل و آسان زائران تاثیرگذار باشد.

وی در پایان با تاکید به اینکه موکب شهرداری تبریز در مجاورت ستون ۱۳۹۴ استقرار یافته، اظهار داشت: شهروندان زائر می‌توانند با مراجعه به این موکب، از برنامه‌های خدماتی و فرهنگی آن بهره‌مند شوند.


ارسال نظرات
آخرین اخبار