معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: براساس آخرین آمار به دست آمده تا شب گذشته 90 درصد جمعیت استان سرشماری شده‌اند.
کد خبر: ۸۷۷۹۸۰۵
|
۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۹

علی شهابی‌‌نسب درخصوص روند هشتمین سرشماری نفوس و مسکن در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: براساس آخرین آمار به دست آمده تا شب گذشته، 90 درصد از جمعیت کهگیلویه و بویراحمد معادل 642 هزار نفر از مردم استان سرشماری شده‌اند.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه عدم همکاری برخی از مردم و غیبت تعدادی از خانوارها ادامه سرشماری را با مشکل مواجه کرده است، اظهار کرد: در حال حاضر 3.36 درصد خانوارها غایب و بیش از یک درصد هم عدم همکاری خانوارها را داریم.

وی اضافه کرد: تقریبا 5 هزار و 800 خانوار غایب و بیش از دو هزار و 900 خانوار هم با مأموران آمارگیر همکاری ندارند که با توجه به تمدید مهلت سرشماری نفوس و مسکن تا اول آذر ماه انتظار می‌رود با مراجعه خانوارهای غایب برای سرشماری و همکاری سایر خانوارها جمعیت استان به 700 هزار نفر برسد.

این مسؤول با اشاره به اینکه عدم همکاری خانوارها با مأموران آمارگیر و غایب بودن برخی از خانوارها مهمترین مشکل در ادامه روند اجرای هشتمین مرحله سرشماری نفوس و مسکن است، افزود: برخی از خانوارها را حتی ماموران آمارگیر سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چندین بار به درب منزل آنها مراجعه کردند اما خانوارها حضور نداشتند که این مشکل جدی است.

شهابی‌نسب با اشاره به همکاری ضعیف نیروهای نظامی و انتظامی گفت: این مراکز با یکسری محدودیت‌ها مواجه بودند و همین امر ضعف‌هایی در همکاری به وجود آورده بود که البته این عدم همکاری روند بهبودی به خود گرفته است، ضمن اینکه عدم همکاری مردم موجب تلف شدن وقت مأموران شده و اگر مردم همکاری خوبی داشتند و خانوارهای غایب کمتر بودند سرشماری نفوس و مسکن کهگیلویه و بویراحمد تاکنون به پایان رسیده بود.

وی اضافه کرد: زمان مصاحبه حضوری که برای یک خانوار در نظر گرفته شده، 10 دقیقه است، اما برخی از مردم از روند سرشماری آگاه نیستند و تا زمانی که شناسنامه و کارت ملی خود را تحویل ماموران آمارگیر بدهند، زمانی معادل 20 تا 25 دقیقه تلف می‌شود. همچنین شاغل بودن برخی افراد و عدم حضور آنها در منزل مشکلاتی ایجاد کرده است.

معاون آمار سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بیان کرد: انتظار داریم مردم در این سه روز باقی مانده با مأموران همکاری و اطلاعات اعضای خانواده خود را در اختیار ماموران آمارگیر قرار دهند و مطمئن باشند که این آمار محرمانه خواهد بود و در اختیار هیچ فرد، شخص و سازمانی قرار نخواهد گرفت.

شهابی‌نسب تصریح کرد: این آمار و اطلاعات تنها در برنامه‌ریزی‌های کلی و سطح کلان مملکت استفاده خواهد شد که لازم است مردم همکاری کنند تا استان و شهرستان‌های ما در توزیع اعتبارات و منابع متحمل ضرر و زیان نشوند.

این مسؤول خاطرنشان کرد: مردم در جریان باشند که توزیع اعتبارات و امکانات در سطح مملکت بر مبنای همین آمار و اطلاعاتی است که آنها در اختیار ما قرار می‌دهند و اگر همکاری نکنند و حتی یک خانوار در این سرشماری شرکت نکند، در توزیع اعتبارات و امکانات بی‌تاثیر نخواهد بود.

ارسال نظرات