پژوهشگر و محقق علوم دینی گفت: امروز که ایران اسلامی سرافراز در برابر هجمه تمام دشمنان اسلام ایستاده است به برکت جمله «هیهات منا الذله» و تاسی از ائمه اطهار و امام حسین(ع) است.
کد خبر: ۸۷۷۹۸۱۸
|
۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ حجت‌الاسلام علی‌اصغر الهامی‌نیا عصر روز شنبه 29 آبان‌ماه در همایش «بسیج، پژواک ندای حضرت زینب(س)» که در مسجد سیدهای کلانشهر اراک به همت بسیج جامعه زنان سپاه روح‌الله برگزار شد با اشاره به حضور پرشور و شعور عزادارن حسینی در همایش بزرگ راهپیمایی اربعین حسینی گفت: اربعین نقطه عطفی در تاریخ اسلام و تشیع است چراکه عاشقان و شیفتگان به امام حسین(ع) از اقصی نقاط دنیا در این همایش عظیم حضور پیدا می کنند.

وی افزود: این حضور 20 میلیون نفری را معجزه دانست و گفت: هیچ قدرتی بر روی زمین این توان را ندارد که بخواهد امکانات را برای حضور 20 میلیون نفر فراهم سازد اما در این روزها شاهدیم که زائران اباعبدالله حسین(ع) هر نوع سختی را به جان می‌خرند؛ این چه سفره‌ای است که خداوند برای امام حسین(ع) گسترده کرده است.

این پژوهشگر و محقق علوم دینی با اشاره به نقش زنان در قیام عاشورا تصریح کرد: حضرت زینب(س) به فرمان خدا برای تداوم نهضت امام حسین(ع) در صحرای کربلا حضور یافت تا فریاد «هیهات منا الذله» سید و سالار شهیدان را به گوش جهانیان رساند.

حجت‌الاسلام الهامی‌نیا با اشاره به نقش زنان حضرت زینب(س) در حماسه عاشورا گفت: حضرت زینب(س) نقش اساسی را در کربلا ایفا کرد؛ ایشان پرچم‌دار نهضت عاشورا بود. خواهری که دریای احساس و قله عرفان نسبت به برادر بود به خوبی توانست حادثه کربلا را مدیریت کند.

وی نقش مادران را در ترویج و تربیت اسلامی مهم دانست و گفت: نقش مادری و دامن پاک که فرزندانی آزاده را تربیت کرده است در حادثه کربلا بی‌بدیل است.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: فرزندان تربیت شده در دامان پاک حضرت فاطمه زهرا(س)، به گونه‌ای بودند که در برابر دشمن ایستادگی می‌کردند و زیر بار ظلم و ذلت نمی‌رفتند.

حجت‌الاسلام الهامی‌نیا با اشاره به خطبه‌های حضرت زینب(س) در مجلس عبیدالله بن زیاد و در کاخ یزید گفت: به گفته شهید مطهری «امام حسین(ع) به‌گونه ای برنامه ریزی کرد که خون هیچ یک از شهدای کربلا به واسطه افشارگری‌های حضرت زینب(س) پایمال نشد» و من معتقدم در نهضت عاشورا نه تنها خون هیچ شهیدی پایمال نشد بلکه قدم‌های اسیران نهضت عاشورا نیز به هدر نرفت.

وی افزود: امروز که ایران اسلامی سرافراز در برابر هجمه تمام دشمنان اسلام ایستاده است به برکت جمله «هیهات منا الذله» و تاسی از ائمه اطهار و امام حسین(ع) است.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: ترامپ در سخنان اخیر خود اذعان داشت که آمریکا از زمانی که انقلاب اسلامی شکل گرفته میلیون‌ها دلار هزینه در منطقه خرج کرده‌ است تا این نهضت حسینی را تضعیف سازد.

حجت‌الاسلام الهامی‌نیا ادامه داد: انقلاب اسلامی به برکت فرزندان تربیت شده در مکتب امام حسین(ع) همچون سردار سلیمانی و حزب الله لبنان، محکم و استوار ایستاده و آمریکا را به خاک ذلت نشانده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: فتوای علمای شیعه در عراق کمر آمریکا را شکسته است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات