خبرهای داغ:
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم خبر داد
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم گفت: با وجود تلاش صورت گرفته برای اطفای حریق واحد صنعتی در شهرک شکوهیه توسط نیروهای سازمان، 3 نفر از کارکنان کارخانه دچار سوختگی و 2 نفر از آتش‌نشانان اعزامی دچار مصدومیت شدند.
کد خبر: ۸۷۷۹۸۵۹
|
۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، عباس جعفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در قم با اشاره به حریق یکی از واحدهای صنعتی مستقر در شهرک شکوهیه اظهار کرد: به محض اعلام این حریق به سامانه مرکزی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی، نیروهای سازمان به سرعت وارد عمل و به محل حریق اعزام شدند.

وی با تشریح جزئیات این حادثه گفت: با اعلام آتش‌سوزی در شهرک صنعتی شکوهیه به مرکز فرماندهی آتش‌نشانی قم و درخواست کمک از این مرکز بلافاصله چهار دستگاه خودروی سنگین عملیاتی، سه دستگاه خودروی آب‌ده، یک دستگاه خودروی حمل تجهیزات و مدیریت و مسوولان عملیاتی به محل حریق اعزام شدند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم روند اطفای حریق و نجات افراد محبوس شده در آتش را مورد توجه قرار داد و افزود: با وجود شعله‌های سرکش و انفجار در کارخانه مواد شیمیایی، آتش‌نشانان اعزامی ضمن رعایت نکات ایمنی اجازه سرایت حریق به کارخانه‌های مجاور را نداده و با تلاش ویژه حریق را اطفا کردند.

وی با اشاره به مصدومان این حادثه در شهرک شکوهیه گفت: با وجود تلاش صورت گرفته برای اطفای حریق از سوی نیروهای سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی، سه نفر از کارکنان کارخانه دچار سوختگی و دو نفر از آتش‌نشانان اعزامی دچار مصدومیت شدند.

جعفری اعزام 30 آتش‌نشان به محل حادثه را یادآور شد و با تاکید بر رعایت سرعت و دقت در خدمات‌رسانی ایمن در این حادثه افزود: حریق این کارخانه بسیار گسترده بود اما با وجود نیروهای توانمند و اعزام تجهیزات لازم اطفا شد.

وی با تاکید بر لزوم رعایت موارد ایمنی در مراکز صنعتی و کارخانجات موجود در استان تصریح کرد: در صورتی که الزامات ایمنی و ضوابط این بخش رعایت شده و همچنین در واحدهای صنعتی و تولیدی از دستگاه‌ها و تجهیزات استاندارد استفاده شود بخش عمده حوادث این بخش کاهش یافته و شاهد خطرات این‌چنینی برای مردم نخواهیم بود.
ارسال نظرات