از ابتدای سال تا کنون هفت میلیون و 687 هزار و 469 قطعه طیور در کشتارگاه های این استان کشتار و وارد بازار مصرف شد.
کد خبر: ۸۷۷۹۸۶۶
|
۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر کل دامپزشکی استان زنجان به کنترل و نظارت بهداشتی بر کشتارگاه های طیور اشاره کرد و گفت: پنج هزار و 173 مورد بازدید از واحدهای تولید، توزیع، نگهداری و فرآورده های خام دامی در استان زنجان انجام شده که 61 پرونده تخلف به مراجع قضایی ارجاع داده شد.

محمد رشید کرمی با تاکید بر اینکه مهمترین سیاست دامپزشکی حفظ و ارتقای سلامت عمومی و بهداشتی همه مردم در سطح جامعه است، افزود: هر کدام از کشتارگاه های استان زنجان دارای یک دامپزشک و یک کاردان دامپزشک از بخش خصوصی، یک ناظر شرعی و یک دامپزشک از بخش دولتی بر طیور، قبل از کشتار، حین کشتار و بعد از کشتار نظارت ویژه ای دارند.

وی تاکید کرد: : از هفت میلیون و 684 هزار و 469 قطعه طیور کشتار شده، 115 هزار و 54 لاشه ضبطی بوده که وزن این لاشه ها 198 هزار و 217 کیلوگرم است.

کرمی خاطرنشان کرد: از تعداد کل طیور کشتار شده 15 میلیون و 771 هزار و 324 کیلوگرم بود.

وی به اندام های ضبطی طیور کشتار شده در کشتارگاه های استان زنجان اشاره کرد و افزود: این اندام ها 757 هزار و 967 مورد با 47 هزار و 550 کیلوگرم است.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان، با تاکید بر اینکه مردم در استفاده از فراوده‌های خام دامی اطمینان خاطر داشته باشند، گفت: کشتار دام و طیور با نظارت ناظران و ذابحان شرعی انجام می شود و دامپزشکی استان زنجان هم نظارتی مستقیم بر کشتارها دارد.

کرمی تاکید کرد: مصرف کنندگان هنگام خرید مرغ از مراکز عرضه مجاز نیز باید مرغ‌های بسته بندی شده‌ای که دارای تاریخ انقضا، تولید و کنترل هستند، توجه کرد.

گفتنی است، همشهریان در صورت مشاهده هرگونه تخلف با شماره تلفن 1512 اداره های دامپزشکی استان زنجان تماس برقرار کنند و مورد تخلف را جهت رسیدگی اطلاع دهند.

لازم به ذکر است، استان زنجان دارای 2 کشتارگاه دام و چهار کشتارگاه طیور است.

بيشتر

تمامی حقوق این سایت محفوظ و متعلق به سازمان دامپزشکی کشور است

ارسال نظرات