خبرهای داغ:
اخبار کوتاه شهری قم

شهرک سلامت در قم احداث می‌شود

مدیرکل روابط عمومی و بین‌الملل شهرداری قم گفت: شهرک ۱۰۰ هکتاری سلامت با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در پردیسان قم احداث می‌شود.
کد خبر: ۸۷۷۹۹۱۳
|
۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حمیدرضا عابدی خرسند بابیان اینکه شهرداری بسته‌های حمایتی ویژه‌ای برای احداث کاربری‌های بهداشتی و درمانی در شهر در نظر گرفته است، اظهار داشت: با توجه به اهمیت حوزه بهداشت و درمان و کمبودهایی که در این بخش در شهر قم وجود دارد، نیاز است با ارائه بسته‌های تشویقی و تخفیف در عوارض نسبت به توسعه این فضاها اقدام شود.

وی با تأکید بر حمایت ویژه شهرداری از پروژه‌های بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی تصریح کرد: شهرداری قم در اجرای پروژه‌های بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی ازجمله بیمارستان فرقانی، توسعه بیمارستان شهید بهشتی، کلینیک‌های تخصصی و ... تخفیفات و همراهی خوبی با این مجموعه داشته است.

مدیرکل روابط عمومی و بین‌الملل شهرداری قم با تأکید بر اینکه احداث شهرک آموزشی درمانی سلامت در 100 هکتار در قم در دستور کار است، خاطرنشان کرد: مرکز آموزشی این شهرک ظرفیت پذیرش و تحصیل بیش از سه هزار دانشجو را دارد.

وی اضافه کرد: محور این پروژه اجرای بیمارستان یک هزار تختخوابی در هفت‌طبقه و زیربنای 148 هزار و 500 مترمربع است.

عابدی با اشاره به بخش‌های مختلف پروژه شهرک سلامت که توسط موسسه نسیم سلامت پاسارگاد وابسته به بانک پاسارگاد احداث می‌شود، افزود: مجموع اعیانی طراحی‌شده در قالب این شهرک 100 هکتاری، 650 هزار و 300 مترمربع است.

وی هتل پنج ستاره، موسسه تحقیقات پزشکی، کلینیک، مجموعه‌های ورزشی رفاهی، تالار و رستوران، مرکز خرید و مسجد را جزو بخش‌های این شهرک عنوان کرد و گفت: طبق طرح ارائه‌شده در این شهرک کلینیک با زیربنای 20 هزار مترمربع، موسسه تحقیقات پزشکی با زیربنای 15 هزار مترمربع، دانشگاه علوم پزشکی در زیربنای 12 هزار مترمربع، مجموعه کمک‌آموزشی و خدماتی در سه‌طبقه و 12 هزار مترمربع، هتل، هتل پنج ستاره و سوئیت اقامتی مجموعاً در 108 هزار مترمربع و پارکینگ در 150 هزار مترمربع احداث خواهد شد.

عابدی ادامه داد: همچنین مسجد، مرکز خرید، تالار و رستوران، مرکز مدیریت، نگهداری و پشتیبانی، مجتمع ورزشی، خوابگاه، مهدکودک، دبستان، سینما و آمفی تئاتر از دیگر بخش‌های این شهرک است.

مدیرکل روابط عمومی و بین‌الملل شهرداری قم بابیان اینکه در راستای برنامه حمایتی شهرداری از سرمایه‌گذاران به‌ویژه سرمایه‌گذاران حوزه بهداشت و درمان لایحه‌ای برای حمایت از این پروژه به شورای اسلامی شهر ارائه‌شده و مورد تصویب قرارگرفته است، تصریح کرد: این لایحه با توجه به بسته حمایتی شهرداری و شورای شهر برای مساعدت با مراکز بهداشتی و درمانی و حمایت از سرمایه‌گذاران بوده که در همین راستا عوارض احداث بیمارستان، کلینیک و هتل پنج ستاره در این پروژه با متراژ مشخص‌شده رایگان اعلام گردیده و در شورای شهر قم مورد تصویب قرارگرفته است.

سرمایه‌گذاری 150 میلیارد تومانی در پروژه هتل 5 ستاره بلوار پیامبر اعظم

قائم‌مقام شهردار قم در امور سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی از سرمایه‌گذاری بیش از 150 میلیارد تومان در پروژه هتل 5 ستاره بلوار پیامبر اعظم خبر داد.

محمدرضا معرفت با اشاره به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای احداث یک هتل پنج ستاره در بلوار پیامبر اعظم، اظهار داشت: شهرداری برای سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری و اقامتی تسهیلات و تخفیفات ویژه‌ای را در دستور کار قرار داده است.

قائم‌مقام شهردار قم در امور سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی بابیان اینکه سرمایه‌گذاران هتل‌های پنج ستاره در بلوار پیامبر اعظم مشمول بخشودگی کامل عوارض می‌شوند، گفت: این تخفیفات در صورتی اعمال می‌شود که در زمان مشخصی پروژه تکمیل و در اختیار قرار گیرد.

معرفت به اعطای زمین به سرمایه‌گذاران در بلوار پیامبر اعظم اشاره کرد و افزود: هزینه‌ زمین‌هایی نیز که به سرمایه‌گذاران داده می‌شود پس از تکمیل پروژه دریافت شده که این موارد بستر خوبی را برای سرمایه‌گذاران فراهم می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: اگر درصورتی‌که در هتل‌های پنج ستاره واحدهای تجاری پیش‌بینی شود امکان بخشودگی عوارض برای این واحدها وجود نداشته و شهرداری به‌جای بخشودگی عوارض با سرمایه‌گذار در این واحدها مشارکت می‌کند.

قائم‌مقام شهردار قم در امور سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی تصریح کرد: بر این اساس این پروژه که سرمایه‌گذار آن تجربه خوبی در احداث مراکز بزرگ اقامتی و تجاری در داخل و خارج کشور داشته است، با مشارکت شهرداری و با سرمایه‌گذاری بیش از 150 میلیارد تومان اجرایی شده و در واحدهای تجاری 67 درصد سهم شهرداری و 23 درصد سهم سرمایه‌گذار خواهد بود.

معرفت بابیان اینکه بخش هتل پنج ستاره این پروژه به‌طور کامل در اختیار سرمایه‌گذار و با بخشودگی عوارض خواهد بود، اضافه کرد: واحدهای تجاری نیز در سه‌طبقه زیرزمین پیش‌بینی‌شده است.

وی با تأکید بر شروطی که برای بخشودگی عوارض سرمایه‌گذاری در هتل‌های پنج ستاره در بلوار پیامبر اعظم وجود دارد، خاطرنشان کرد: درصورتی‌که در موعد مقرر سه تا چهارساله پروژه تکمیل نشود عوارض منطبق بر قراردادهای معمول شهرداری محاسبه‌شده و بخشودگی‌ها حذف خواهد شد که این عامل خود، سرمایه‌گذاران را به تسریع در تکمیل پروژه ترغیب می‌کند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار