خبرهای داغ:
عرض سلام و ارادت و تجدید عهدی دوباره با دو شهید گمنام دفاع مقدس از عملیات خیبر و محرم، از حاشیه های برتر از متن یادواره 6 هزار شهید استان قم بود.
کد خبر: ۸۷۷۹۹۱۷
|
۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۲


به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، بیست و سومین یادواره سردار سرلشکر پاسدار شهید مهدی زین الدین و سرداران، امیران، فرماندهان و 6 هزار شهید استان قم، در آستانه اربعین حسینی(ع) و آغاز هفته بسیج حال و هوای ویژه ای داشت، بخصوص آنکه حضور کوتاه مدت سردار نقدی رئیس سازمان بسیج در مراسم که روز پرکاری را در دیدار با علما و مراجع در قم سپری کرده بود، جلوه خاصی به مراسم بخشیده بود.

جمعی از مسئولان استانی و سپاه و بسیج و عموم مردم و ... نیز بدلیل حضور در پیاده روی بزرگ اربعین حسینی(ع)، در مراسم حضور نداشتند.

همچنین حضور خانواده های معظم شهدا بخصوص مادر بزرگوار شهید زین الدین و خانواده های معظم 250 شهید مدافع حرم ایرانی و غیر ایرانی مدفون در قم که به صورت حضوری از یکایک آنان برای شرکت در یادواره، دعوت به عمل آمده بود و حضور پرشور جمع زیادی از پیشکسوتان دفاع مقدس، جوانان بسیجی و آحاد مردم شهیدپرور قم، ویژگی مهم دیگر بیست و سومین یادواره شهدای استان بود.

اعضای ستاد برگزاری یادواره شهدای استان در آستانه برپایی یادواره با خانواده معظم شهید زین الدین دیدار کردند، همچنین خانواده های معظم شهدا قبل از مراسم، عصر پنجشنبه خود را در کنار مزار شهیدان خویش سپری کردند.

این مراسم نورانی با قرائت صوت دلنشین قرآن و آیه "ولا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا" توسط احمد دباغ، قاری بین المللی و روشندل کشور و همچنین اجرای سرود توسط گروه موزیک سپاه آغاز شد.

بر در و دیوار و فضای بیرونی مراسم، تصاویر شهدای قشرهای مختلف مردم و نیروهای مسلح، شهدای سپاه در سردشت، شهدای روحانی و پاسدار ایرانی مدافع حرم، شهدای غیرایرانی زینبیون و فاطمیون و تصاویری از وصیتنامه شهید زین الدین نصب شده بود.

در این مراسم، یاد و خاطره شهدای انقلاب، دفاع مقدس، دفاع از امنیت، حماسه آزادسازی سوسنگرد در 26 آبان سال 59 و هشت شهید استان قم در آن حماسه بزرگ و همچنین 230 شهید بین الملل دفاع مقدس مدفون در گلزار شهدای قم و نیز یاد شهیدان مدافع حرم به عنوان راهگشایان مسیر پیاده اربعین حسینی(ع)، گرامی داشته شد.

حضور پیکرهای مطهر دو شهید گمنام از عملیات خیبر در جزیره مجنون و عملیات محرم در منطقه شرهانی، حال و هوای معنوی خاصی به مراسم بخشید، بخصوص آنکه این شور و نوا با نوحه خوانی مجتبی رمضانی در رثای سیدالشهدا(ع)، اثربخشی مراسم را دوچندان کرده بود، هر چند بدلیل تراکم برنامه ها، روال نوحه خوانی و عزاداری خیلی زودتر از آنچه که تصور می شد، به پایان رسید.

حسن خسروی وقار شاعر جوان کشور در این مراسم، قطعه ای از سروده های خود به نام "حرف آخر" را قرائت کرد.

فعالیت ایستگاه های صلواتی بنیاد شهید و امور ایثارگران و بسیج اصناف و توزیع اقلام فرهنگی و حضور فرزند شهید مدافع حرم سعید سامانلو به عنوان عکاس نوجوان نیز از دیگر حاشیه های مراسم بود.

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی سخنران محوری یادواره 6 هزار شهید استان قم بود که بلافاصله پس از این مراسم، عازم نجف و زیارت عتبات عالیات شد.

انتقال سند تفاهمنامه ساخت مستند تلویزیونی "شهید زین الدین" فیمابین شفیع آقامحمدیان مجری طرح و صداوسیمای مرکز قم با حضور مسئولان حاضر در مراسم، بخش پایانی یادواره شهدای استان قم بود که البته سید عباس فاطمی نویسی رئیس مرکز سیمای استان های صداوسیما در سخنانی، توضیحاتی پیرامون آن ارائه کرد.

بیست و سومین یادواره 6 هزار شهید استان قم در سی و دومین سالروز شهادت شهید مهدی زین الدین فرمانده لشکر 17 علی بن بی طالب(ع) برگزار شد؛ این یادواره از سال 72 تاکنون هر سال بدون وقفه برگزار می شود و در یادواره امسال، همکاری و همدلی مسئولان سپاه، شهرداری، نیروی انتظامی، صداوسیما، رسانه ها و پایگاه های خبری و .... و سایر دستگاه ها و نهادها به خوبی مشهود بود.

شهید مهدی زین الدین و برادر بزرگوارش مجید که مسئولیت اطلاعات و عملیات تیپ دو لشکر 17 را بر عهده داشت، روز یکشنبه 27 آبان سال 63 مصادف با 23 صفر سال 1405 قمری، برای شناسایی منطقه عملیاتی به سمت سردشت در حرکت بودند که در منطقه دارساوین بر اثر کمین ضد انقلاب به شهادت رسیدند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها