خبرهای داغ:
رئیس سازمان حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس سپاه پاسداران

تخصیص اعتبار کلنگ زنی و بسترسازی دهکده مقاومت شاهرود

سردار حق طلب گفت: اعتباری واگذاری دهکده مقاومت شاهرود در سال جاری برای کلنگ زنی و امورات بستر سازی انجام می شود و با تخصیص اعتبار در سال های آینده به صورت کامل به بهره برداری میرسد.
کد خبر: ۸۷۷۹۹۹۳
|
۳۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، احمد حق طلب در حاشیه سفر به شهرستان شاهرود در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به طرح دهکده مقاومت اظهار کرد: برای انتقال فرهنگ متعالی دفاع مقدس، رشادت ها، شهامت ها، ایثار و از خود گذشتگی های جوانان ما در هشت سال دفاع مقدس که منجر به پیروزی، موفقیت و رشد کشور شد، بستر مناسبی لازم است و دهکده مقاومت بستر مناسبی است که تا بتوانیم در کنار سایر فعالیت های بسیج مانند حلقه های صالحین، کلاس های آموزشی و ... فضای مفرحی را برای مردم داشته باشیم که تفریح را همراه با آموزش در کنار هم قرار دهد.

وی با بیان اینکه دهکده های مقاومت برای استفاده عموم مردم هدف گذاری شده است افزود: همه مردم با هر سلیقه و روحیه می توانند از دهکده های مقاومت استفاده کنند و یک کار عام المنفعه است.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه خاطر نشان کرد: سعی بر آن است که فعالیت دهکده های مقاومت، فعالیت های فاخر دینی، مذهبی و انقلابی باشد که قطعا گرایش سرگرمی و تفریحی نیز در آن دیده شده است.

حق طلب با اشاره به تایید مکان و نقشه دهکده مقاومت شاهرود بیان کرد: به طور قطع برای شروع کار در سال جاری اعتباری واگذار می شود تا کارهای کلنگ زنی و امورات بستر سازی انجام شود و با تخصیص اعتبار در سال های آینده به صورت کامل به بهره برداری برسد.

وی خاطر نشان کرد: دهکده های مقاومت در سراسر کشور طوری برنامه ریزی شده است که بلافاصله بعد از شروع قابل بهره برداری باشد، این دهکده ها فاز به فاز است و امکان دارد بعضی از فازها دو یا سه سال بعد به بهره برداری برسد اما این طور نیست که دو یا سه سال آینده افتتاح شود.

حق طلب در خصوص اعتبار دهکده مقاومت شاهرود گفت: مبلغ اعتبار پس از ارزیابی نقشه، طرح و توانمندی های شهرستان مشخص خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری کنگره شهدای استان سمنان، اجلاسیه شهدای شاهرود را از اجلاسیه های خوب و موفق در سطح کشور ارزیابی کرد و افزود: در ارزیابی های انجام شده کار بسیار خوب، ماندگار و خاطره انگیزی در اجلاسیه شهدای شاهرود برای مردم شهرستان انجام شده است.

حق طلب با بیان اینکه طبق پیش بینی های سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کنگره شهدای هر استان ده سال یک بار در آن استان برگزار می شود بیان کرد: جدول کنگره شهدای استان های کشور تا سال 1400 بسته شده است و بعد از سال 1400 دوباره تکرار می شود، به طور متوسط سالانه بین سه تا چهار کنگره استانی و دو یا سه کنگره قشری برگزار می شود و این گردش با توجه به 31 استان کشور هر ده سال یک بار است و اگر خود مردم تلاش کنند و رغبت نشان بدهند می شود این فاصله را کمتر کرد و کنگره های استانی را زودتر از ده سال یک بار برگزار کرد.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه با اشاره به برگزاری 15 هزار یادوراه شهدا در سراسر کشور در طول سال جاری اظهار کرد: یادواره های شهدای شهرستانی همه ساله و در هر ماه در سطح حوزه ها و پایگاه ها به صورت مرتب برگزار می شود و وقفه ای در آن نیست تا بتوانیم بخشی از ادای وظیفه خود نسبت به شهدا را انجام دهیم.

حق طلب در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص برنامه های پیش روی سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه گفت: این سازمان برنامه های ثابت و مفصلی در قالب وظایفی که بر عهده آن گذاشته شده در پنج حوزه نشر ادبیات فرهنگی و هنری، روایتگری و زیارتگاه ها در خصوص راهیان نور، جمع آوری آثار دفاع مقدس، برگزاری کنگره ها و گنجینه ها برنامه ریزی و در دست اجرا دارد.

وی یکی از مهم ترین برنامه های آینده پیش روی این سازمان را کنگره بین المللی کودکان شهید عنوان کرد و افزود: در طول تاریخ، خصوصا سالهای اخیر و تاریخ معاصر با حوادث بسیار تلخی که عامل این حوادث آمریکا و کشورهای استکبارگر هستند مواجهیم که در طرف مقابل آنها کشورهای مسلمان و مظلوم و ستمدیده منطقه قرار دارند.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه ادامه داد: در جنگ های اخیر این  50 تا 70 سال گذشته که شاید مبدا تاریخی آن به بعد از جنگ جهانی دوم باز می گردد آمریکا به عنوان یک ابرقدرت در جهان مطرح شد و متاسفانه شاهد کشتار کودکان مظلوم و معصوم دنیا در کشورهای مختلف هستیم.

حق طلب با بیان اینکه این کنگره در طول سال آینده با مشارکت سازمان ها و نهادهای داخلی، سمن ها، کشورهای مختلف مسلمان منطقه و کشورهای آسیب دیده حتی ویتنام و کره برگزار می شود و با کمک این ها یک حرکت بین المللی را در جهت روشن شدن بیش از پیش افکار عمومی در رابطه با جنایت های غرب بخصوص آمریکا و حرکت های حمایتگرانه از کودکان در سراسر دنیا ایجاد خواهیم کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها