حجت الاسلام سعیدی در مراسم اربعین حسینی شاهرود گفت: اگر ما می خواهیم ادامه دهنده را امام حسین(ع) باشیم باید خود را آماده برای ایثار و از خودگذشتگی و شهادت کنیم و این مکتب و مرام عاشقان حسین(ع) است که از هیچ چیز نمی ترسند
کد خبر: ۸۷۷۹۹۹۸
|
۳۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام علی سعیدی در مراسم اربعین حسینی که با حضور اقشار مختلف مردم و بسیجیان در مسجد امام حسن عسگری(ع) شاهرود برگزار شد در سخنانی با گرامیداشت هفته بسیج و اربعین شهادت سالار شهیدان و یاران با وفایش با بیان اینکه اربعین حسینی کنگره بزرگ امت اسلام در کربلاست اظهار کرد: در این راهپیمایی بزرگ ما شاهد هستیم که پیر و جوان و بزرگ و کوچک پیاده طی طریق می کنند تا وحدت و انسجام خود را به رخ جهانیان بکشند که در کمال آرامش و امنیت پیاده می روند تا بارگاه امام عشق را زیارت کنند.

وی افزود: این پیاده روی بزرگ عامل تقویت اعتقادات معنوی و روحیه دین باوری در مسلمانان است و همین روحیه است که حتی غیر مسلمانان را نیز به این مراسم بزرگ و عظیم می کشاند و ما امروز شاهدیم از بیش از 70 کشور در این مراسم حضور دارند و از ادیان و مذاهب گوناگون نیز حضور دارند.

سعیدی خاطر نشان کرد: اربعین نشانه ای است برای ظهور چرا که با اربعین است که اجتماع بزرگ عاشقان ولایت شکل می گیرد و امام زمان که منتغم خون امام حسین(ع) است شناسانده می شود و اربعین زمینه ساز ظهور منجی است که همه تشنه حضور و ظهور او هستند.

وی با اشاره به زیارت اربعین و مفاهیم بلند آن تصریح کرد: جهاد و شهادت در سراسر زیارت اربعین بیان شده است و این زیارت مورد تاکید ائمه می باشد و امام عسگری یکی از نشانه های مومن را زیارت اربعین می داند.

سعیدی بیان کرد: در زیارت اربعین ما امام را با جهاد و شهادت معرفی می کنیم و کرامت او را شهادت بیان می کنیم و این معنای عمیقی در بردارد که چرا از شهادت و جهاد سخن به میان آمده است برای اینکه دوستداران امام را با این فرهنگ آشنا کند و راه این فرهنگ را باز بگذارد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران تاکید کرد: فرهنگ ایثار و شهادت امام حسین(ع) است که بعد از 1400 سال هنوز این راه زنده و این فرهنگ پویاست و این فرهنگ است که جهان اسلام و بشریت مشتاق معنویت را پویا نگهداشته است.

وی افزود: جهاد و شهادت سیره انبیاء و امامان معصوم(ع) بوده و با شهادت است که رویش ها و رشدها و کمال ها پیش می آید و در زیارت اربعین هم ما کرامت امام را در شهادت بیان می کنیم.

سعیدی عنوان کرد: اگر ما می خواهیم ادامه دهنده را امام حسین(ع) باشیم باید خود را آماده برای ایثار و از خودگذشتگی و شهادت کنیم و این مکتب و مرام عاشقان حسین(ع) است که از هیچ چیز نمی ترسند و ما در این پیاده روی اربعین شاهد هستیم که با تهدیداتی است باز این خیل جمعیت در حرکت هستند.

وی با بیان اینکه این را باید دنیا و استکبار و جهانخواران بفهمند گفت: عاشقان حسین(ع) از هیچ چیز و هیچ کس ترس و واهمه ندارند چرا که عاشق شهادت هستند و امروز ما جوانانی را می بینیم که برای دفاع از حرم و اسلام در کیلومترها دورتر از مرز جغرافیایی خود به جنگ با دشمنان پرداخته اند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران تاکید کرد: ملت ایران اسلامی،ملت حسینی و اربعینی هستند و از هیچ فشار و تهدید و تحریم ترس و واهمه ای ندارند و تا آخرین قطره خون خود در دفاه از اسلام و انقلاب و فرهنگ حسینی ایستاده اند.

سعیدی ادامه داد: تقارت اربعین حسینی و آغاز هفته بسیج بسیار مبارک است چرا که تفکر بسیج برگرفته از تفکر حسینی و اربعینی است و باید این تفکر روز به روز در جهان اسلام و عالم گسترده شود و دوراندیشی ها امام راحل امروز خود را نشان می دهد.

وی اضافه کرد: ما امروز تفکر بسیج را در عراق و سوریه و یمن و بحرین و آفریقا شاهد هستیم و این تفکر روز به روز در حال گسترش است چرا که نشات گرفته از تفکر عاشورا و اربعین است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها