خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان خراسان جنوبی:

تفکر بسیجی در هسته های مقاومت، ضامن بقای سوریه/ حزب الله لبنان سمبل اندیشه بسیجی است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: اگر تفکر بسیجی در هسته های مقاومت سوریه شکل نمی گرفت؛ سوریه از دست رفته بود. حزب الله لبنان که سمبل اندیشه بسیجی است و این چقدر به کام دشمنان تلخ است.
کد خبر: ۸۷۸۰۰۶۵
|
۳۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی در جلسه ای که با حضور فرماندهان و مسئولین ناحیه مقاومت بسیج بیرجند و سرمربیان و مربیان صالحین برگزارشد گفت: امام ره نقشه راهی را به ما دادند.
 
وی با بیان اینکه حال این سوال پیش می آید که آیا این نقشه از ناحیه امام یک ابتکار بود؟ افزود: خیر ابتکار نبود. امام فقیه است و نظرات دین را بیان می کند نه اینکه از خود چیزی بگوید.
 
وی بیان کرد: در میان عموم مردم از شهری یا روستایی، بی سواد و باسواد در خیلی چیزها احساس مالکیت می کنند. یک کودک اگر به او یک توپ بدهید نسبت به آن احساس مسئولیت می کند و هرکسی که بخواهد به آن تعرض کند جلویش می ایستد چون خود را صاحب آن توپ می داند.
 
عبادی ادامه داد: در سنین بالاتر هم شخص خود را مالک کفش، لباس، خانه و باغش می داند. مردم احساس مالکیت می کنند که درست است.مالک اصلی خداست ولی از طرفی در جهت تشریع خداوند متعال این مالکیت برای انسان  امضا کرده است.
و سزاوارتر از هر فردی برای دفاع از مملوک، دفاع خود مالک است این نمونه احساس در این موارد را همه مردم دارند اما آیا واقعا مالکیت فقط همین است ؟چیز دیگری نیست؟ آیا مردم صاحب یک فرهنگ هستند یا نیستند، آیا مردم صاحب عقیده هستند یا نیستند، آیا مردم صاحب ناموسشان هستند یا نیستند، آیا مردم صاحب استقلالشان هستند یا نیستند.اینها همه مالکیت است منتها همه حس نمی کنند.
عیادی اذعان کرد:وقتی امام ره نقشه بسیج را به عنوان راه، کار عنایت فرمودند آن مال قشر خاصی نبود بلکه تکلیف و وظیفه دینی هر انسانی است که از دینش، آیینش، استقلال کشورش دفاع کند این وظیفه همه است منتها به دلیلی که قرن ها حکومت ظلمه غالب بوده و چنان مردم را در طی قرن ها کوبیده اند که نه تنها مردم خود را مالک این ارزش ها احساس نمی کنند بلکه احساس مالکیت خودشان را هم نمی کنند.
انقلاب ما اسلام ما است و رهبری آن با با فقیه جامع الشرایط ، عادل، بصیر، شجاع است و این نقشه راه بسیج ابتکار امام نیست فقه امام است این دین مردم است که که به مردم می گوید مردم مالک شماهستید کما اینکه آنچه که کارشناسان امور دینی پیشرفته ترین قانون اساسی را برای ما و مردم ما رقم زدند.
 
وی اذعان کرد:انقلاب بر اساس فقه و نظر فقیه عادل برنامه را عوض کرد برنامه در قانون عوض شده هنوز در جامعه عوض نشده تک تک ما مسئولیم . انقلاب تشکیلات آقامنشی را پایین آورد و گفت دولت خدمتگزار. و دلیلش هم دین ماست و اینکه مردم مالک هستند مردم این اعتبارات را می دهند دست کسی که خود مردم تعیین میکنند و بعد براساس قانون اساسی وه مردم تصویب کردند و براساس قانونی که نمایندگان مردم  بایدتصویب کردند بایدکارهای مردم را در این کانال انجام دهد و این میشود دولت خدمتگزار.
 
مشکل کجاست؟مشکل اینجاست که هم ژنشاهپرستی در من و شما هست و هم ژن شاهنشاهی  در هر کسی که مقامی برسد.
 
  شما خدمتگزار مردم هستید قانون، کشور مال مردم است و شما باید خدمت کنید اما این نه باور آنها است و نه بر اساس ناآگاهی ایده ماست و چون ناآگاهیم خودمان داریم برای خودمان پادشاه درست می کنیم.
 
اولین کازی که ما باید می کردیم این بود که یک آگاهی عمومی به همه مردم می دادیم و بعد هم مقام همه محترم، اما در چارچوب قانون. باید قانون اجرا شود.
 
عبادی گفت: امام ره ما را از حالت مملوکیت و بردگی به برکت اسلام نجات داد و ما را مالک کرد اما ما عرضه ای که از حریم خود دفاع کنیم را نشان ندادیم مسلما ما انسان های آگاه و مبارز داریم،انسانسی که از حق دفاع کند داریم اما چرا فقط یک عده؟ این که مال یک عده خاص نیست و همه ملت در آن شریکند و باید همه ملت از حق و قانون خود دفاع کنند تا کسی در ما طمع نکند.
 
در صدر اسلام هم این حالت پیش آمد و مردم کوتاه آمدند و احد به دست بنی امیه و بنی مروان افتاد و امروز آن نقشه راه امام و شما فرزندان و بسیجیان امام به هر حال این از دیدگاه عده ای که به دنبال استبداد می گردند خیلی سخت است ولی هیچ وقت از میدان بیرون نرویدو این نقشه فقط منحصر به ایران نیست یک نقشه اسلامی درسیستم اسلامی است و تنها راه نجات ملت ما همین است.
 
اما شرطش بیش از همه بصیرت است. اگر تفکر بسیجی در هسته های مقاومت سوریه ، سوریه را در نمی یافت سوریه از  دست رفته بود ،اگر تفکر بسیجی یمن را به حرکت وادار نمی کرد امروز از دفاع مقدس یمن چیزی نمانده بود. حزب الله لبنان که سمبل اندیشه بسیجی است که توسط سید حسن نصرالله رهبری می شود و میبینید که چقدر هم به کام دشمنان تلخ است و هر چه بتوانند به به هر کسی که از مال و ناموس و استقلال خود دفاع کند آمریکا ، انگلیس ،اسرائیل به او می گویند تروریست.
 
وی در پایان بیان کرد:فرصت ها را محکم بگیرید به طوری که فرصت را از دشمن بگیرید و اجازه ندهید بیش از این بر اندیشه ، فرهنگ ،اقتصاد شما مسلط شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها