در جوار آستان مقدس امامزاده یحیی (ع)

اجتماع بزرگ عزاداران اربعین حسینی در سمنان برگزار شد

اجتماع بزرگ عزاداران اربعین حسینی در جوار آستان مقدس امامزاده یحیی (ع) سمنان برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۸۰۰۷۰
|
۳۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، اجتماع بزرگ عزاداران اربعین حسینی امروز در جوار آستان مقدس امامزاده یحیی (ع) سمنان و با حضور پرشور آحاد مردم و عزاداران حسینی برگزار شد.

حاضران در این مراسم با فریادهای «لبیک یا حسین (ع)»، اجتماعی بزرگ از عزاداران اربعین حسینی را در شهرستان سمنان شکل دادند که در نوع خود کم‌نظیر بود.

این مراسم با حضور اقشار مختلف مردم و هیأت‌های مذهبی سمنان و به همت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان و شماری از دستگاه‌های دیگر در جوار آستان مقدس امامزاده یحیی (ع) سمنان برگزار شد و شور و حال خاصی بر آن حاکم بود.

همچنین زیارت امام حسین (ع) و زیارت اربعین که از اعمال حسنه اربعین حسینی عنوان شده است، امروز در بقاع متبرکه استان سمنان و آستان مقدس امامزاده یحیی (ع) سمنان برگزار شد و شمار زیادی از دلدادگان به اباعبدالله الحسین (ع) در آن حضور یافتند.

در روایات اسلامی آمده است که زیارت اربعین در چنین روزی خوانده شود، پس از آن مؤمنان برای برآورده شدن نیات و حاجات دو رکعت نماز خوانده و دعا کنند و امروز نیز شاهد برگزاری این آیین باشکوه در سمنان بودیم.

عزاداران حسینی سپس با تجمع باشکوه خود در خیابان آستانه در جوار حرم امامزاده یحیی (ع) سمنان به سینه‌زنی و راه‌اندازی دسته‌های زنجیرزنی و عزاداری پرداختند و در سوگ شهادت سرور و سالار شهیدان بر سر و سینه زدند.

سوکواران سمنانی با فریادهای لبیک یا حسین (ع)، بر لزوم ادامه راه و سیره شهیدان دشت کربلا تأکید کردند و خواستار ترویج فرهنگ حسینی در جامعه کنونی شدند.

آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه استان سمنان این روزها سیاه‌پوش شده است و همزمان با اربعین حسینی نیز شاهد اجرای برنامه‌های متعددی در این اماکن متبرکه هستیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار