مراسم اربعین حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام با حضور پر شور مردم ولایتمدار استان چهارمحال و بختیاری مراسم در سراسر استان برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۸۰۱۳۹
|
۳۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛همزمان با اربعین حسینی و در نخستین روز از هفته مبارک بسیج خیل مردم مومن و عزادارحضرت سید الشهداءعلیه السلام در شهرها و روستا های استان با در دست گرفتن پرچم های سپاه در ماتم جانسور حضرت امام حسین علیه السلام به سر وسینه زنان اشک ماتم ریختند.

خیل خروشان مردم ولایتمدار استان،با حضور در هیئات مذهبی، بسیجیان و رزمندگان اسلام در سراسراستان، دستجات سینه زنی و زنجیرزنی از مساجد،حسینیه ها حرکت و در اجتماع بزرگ روز اربعین شرکت کردند.

در این روز آحاد مردم ، مردان ، زنان ، پیر و جوان و کودکان در صفوفی فشرده با حضور گسترده خود در مراسم اربعین در غم جانسوز شهادت حضرت امام حسین علیه السلام و یاران و فادارش و اسارت خاندان نبوت، عزاداری کردند.

اجتماع بزرگ اربعین در شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری و مراسم سوگواری با قرائت زیارت اربعین،نوحه خوانی،سینه زنی و زنجیر زنی درجوار امامزادگان حلیمه و حکیمه سلام الله علیها با شور و معنویتی خواص برگزارشد.

دراین روز ضمن حرکت هیئات سینه زنی و زنجیرزنی از مساجد و حسینیه های شهرکرد،همایش پیاده روی با نام "حرم تا حرم"از حرم مطهرسیدمحمدسلطان سبزپوش چالشتر تا امامزادگان حلیمه وحکیمه سلام الله علیهاشهرکرد با حضور پرشور مردم مومن چالشتر، اشکفتک ، مهدیه و شهرکرد برگزار شد.

این مراسم با همکاری صداوسیمای استان به صورت زنده از شبکه استانی و همزمان برخی از شبکه های صداوسیما بخش شد.

ارسال نظرات