خبرهای داغ:
با حضور بیش از 15 هزار نفر:

همایش عظیم حرم تا حرم در سمیرم برگزار شد

سمیرم - صبح امروز همایش بزرگ حرم تا حرم با حضور بیش از 15 هزار نفر از مردم شهرستان سمیرم با همت هیئت عاشوررائیان سمیرم و همکاری ارگان ها و نهاد ها در مسیر 20 کیلومتری امامزاده ابراهیم(ع) تا امامزاده زیدابن علی(ع) برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۸۰۲۳۵
|
۳۰ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ همایش بزرگ حرم تا حرم با حضور بیش از 15 هزار نفر از مردم شهرستان سمیرم با همت هیئت عاشوررائیان سمیرم و همکاری ارگان ها و نهاد ها در مسیر 20 کیلومتری امامزاده ابراهیم(ع) تا امامزاده زیدابن علی(ع) برگزار شد.

 در این همایش عظیم تعداد 20 موکب از عزاداران امام حسین(ع) با پخش انواع نذری ها پذیرائی کردند.

حجت‌الاسلام حسین رجائی پور امام جمعه سمیرم در این همایش عظیم گفت:  پیاده روی اربعین بزرگ‌ترین گردهمایی مسلمانان جهان است، اربعین امام حسین(ع) را قطعه‌ای برجسته از تاریخ دینی ما عنوان کرد که به یاد مصائب اهل بیت و بازگشتشان به کربلا، آن را گرامی می‌داریم.

 رجائی پور در ادامه بیان کرد: اربعین امام حسین(ع) چشمه جوشان تفکّر عاشورایی، اسلام ناب محمدی(ص) و فرهنگ زلال انقلابی است.
وی با اعلام اینکه بزرگداشت اربعین در واقع برای فراموش نکردن عاشورا است، بیان کرد: درس بزرگ اربعین حسینی، زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهادت در برابر توطئه‌های دشمنان است.

امام جمعه سمیرم با اشاره به اینکه فلسفه اصلی حرکت حضرت اباعبدالله(ع)، احیای اسلام بود، اظهار کرد: در منطق امام حسین(ع) وقتی دین در خطر قرار بگیرد، طبیعتاً فدا کردن جان و آبرو هم توجیه پیدا می‌کند و این همان راهی است که از آن به عنوان مسیر عزت و کرامت حسینی یاد می‌شود.

وی یکی از مهم‌ترین نیازهای جامعه امروز را استفاده از عبرت‌های عاشورایی دانست و افزود: در واقعه عاشورا و زندگی امام حسین(ع) و اهل بیت ایشان مباحثی وجود دارد که در زندگی و جامعه امروز ما مورد غفلت واقع شده که بهتر است این مباحث با استفاده از فرصت ایام محرم و صفر برای مردم بازگو شود.
منبع:ایمنا
ارسال نظرات
آخرین اخبار