احمد كنعاني گفت: در ميدان وليعصر قدم مي زديم كه ماشين عروس و دامادي از كنارمان گذشت. عروس حجاب خوبي نداشت. حاج داود در حالي كه اشك از چشمانش جاري بود، جلويشان را گرفت و امر به معروف و نهي از منكرشان كرد.
کد خبر: ۸۷۸۰۲۵۶
|
۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۱
به گزارش سرویس راهیان نورخبرگزاری بسیج، «احمد كنعاني» 5سال قبل از پيروزي انقلاب با حاج داود آشنا شد. بعد از انقلاب، در كميته نازي آباد با هم همكارشدند. وی مي گويد:در جمع همكارانم در كميته، حاج داود يك نيروي فعال و موثربود. آن روزها منافقين در مدارس، سخنراني مي كردند كه حاج داود براي مقابله با آن، برنامه هايي در آنجا برگزار مي كرد. برخورد با اراذل و اوباش هم به عهده حاجي بود. تعدادي از اراذل و اوباش در ميدان بازار دوم نازي آباد، مزاحم مردم شده بودند. حاج داود خودش را به آنجا رساند و دستگيرشان كرد.
 
وي به فعاليت حاج داود در تشكيل سپاه اشاره مي كند:قبل از جنگ، با شهيد كريمي در ستاد مركزي سپاه پاسداران مشغول به كار شدم. مهمترين كارمان تشكيل سپاه در استان هاي كشور بود. ما  فرماندهان و نيروهاي سپاه را به شوراي هماهنگي معرفي مي كرديم و آنها با انتخابمان موافقت يا مخالفت مي كردند.
 
كنعاني از ماموريتي كه حاج داود به عهده اش مي گذارد، مي گويد:سال 61فرمانده سپاه منطقه 4خراسان بودم. در آن روزها «جاويدالاثرحاج احمد متوسليان» فرمانده تيپ محمد رسول الله در دمشق، اسير شده بود.
حاج داود از من خواست به سوريه بروم و موقتا فرمانده اين تيپ شوم. حاجي از «محسن رضايي»، فرمانده سپاه، حكم فرماندهي ام را گرفت.
وي مي افزايد:او سال 65 مسئول ستاد مبارزه با مواد مخدر كشور شد. يك سال در اين كار بوديم. به اعتقاد حاج داود، بعد از جنگ، موضوع مواد مخدر، يكي از مهمترين مشكلات كشورمان بود. آن روزها بيشترمواد مخدر از افعانستان وارد كشورمان مي شد. حاجي  پادگاني را در سيستان و بلوچستان و شهرهاي شرقي كشور ساخت تا مانع اين كار شود.
 
همرزم شهید ادامه می دهده:در مورد مسائل كاري، طرح ها و برنامه هاي زيادي داشت. وقتي در كارمان به مشكلي برمي خورديم، راهكارهاي خوبي ارائه مي كرد.
 
کنعانی، خاطره اي از ارادت حاج داود نسبت به شهدا را به ياد مي آورد:در ميدان وليعصر قدم مي زديم كه ماشين عروس و دامادي از كنارمان گذشت. عروس حجاب خوبي نداشت. حاج داود در حالي كه اشك از چشمانش جاري بود، جلويشان را گرفت و امر به معروف و نهي از منكرشان كرد. حاجي به آنها مي گفت كه ما در جنگ شهيد داديم تا اسلام زنده بماند. حالا چطور مي توانيم با بي حجابي، نسبت به فداكاري هايشان بي تفاوت باشيم.
 
وي درباره تسلط حاج داود به نهج البلاغه مي گويد:حاج داود خط و مشي و ايده هاي زيادي براي كارهايش داشت. او برخي از خطبه هاي نهج البلاغه را از حفظ بود و صحبت هايش آميخته با مطالب اين كتاب بود. صحبت هايش طنز گونه و دلنشين بود و روي ما تاثير مي گذاشت.
احمد كنعاني در پايان مي افزايد:حاج داود در طول انقلاب خدمات زيادي انجام داد. او هميشه نسبت به خانواده هاي شهدا و جانبازان ارادت داشت. او در طول عمرش، با شجاعت، فرماندهي قسمت هاي متخلف سپاه را به عهده داشت.اميدوارم با الگو دادن چنين افرادي،ادامه دهنده راهشان باشيم.
منبع: کوله بار
ارسال نظرات