روزچهارشنبه سوم آذر؛

مراسم بزرگداشت زینب انقلاب زنده یاد مرضیه حدیده چی برگزار می شود

مراسم بزرگداشت زینب انقلاب زنده یاد مرضیه حدیده چی روز چهارشنبه سوم آذرماه در حسینیه حضرت فاطمه الزهرا(س) برگزار می شود.
کد خبر: ۸۷۸۰۴۲۹
|
۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از سپاه تهران بزرگ ؛مراسم بزرگداشت  بانوی مبارز و ولایتمدار ، زینب انقلاب زنده یاد مرضیه حدیده چی(دباغ) روز چهارشنبه سوم آذرماه ساعت 14:30 در حسینیه حضرت فاطمه الزهرا(س) واقع در میدان سپاه خیابان پادگان حضرت ولیعصر(عج) برگزار می شود.

مرضیه حدیده  چی معروف به طاهره دباغ  بیست و یکم خرداد هزار و سیصد و هجده در همدان متولد شد

وی ازمبارزان دیرین  انقلاب اسلامی و نمادی از زنان مسلمان فعال حاضر در همه عرصه های اجتماعی ایران بود که قبل از انقلاب به خاطر مبارزه علیه رژیم فاسد پهلوی بارها دستگیر و زندانی شد.

توزیع اعلامیه‌های امام خمینی در میان زائران حج در عربستان،- آموزش مبارزات چریکی در سوریه و لبنان زیر نظر شهید محمد منتظری و با حمایت امام موسی صد،- مشارکت در برپایی یک اردوگاه نظامی در سوریه برای آموزش مبارزان ضد شاه و کمک به آشنائی نسل جوانی از ایرانیان مبارز با تاکتیک‌های شبه‌نظامی وهمراهی امام خمینی(ره) در نوفل لوشاتو از جمله فعالیت های این بانوی مبارز انقلابی بود و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز مسئولیت های مختلفی از جمله؛ فرمانده سپاه همدان، اولین فرمانده سپاه غرب کشور، عضو هیات سه نفره اعزامی از سوی امام خمینی(ره) به مسکو جهت تسلیم پیام به میخائیل گورباچف آخرین رهبر اتحاد جماهیر شوروی سابق در سال هزار و سیصد و شصت و هفت (به همراه آیت الله جوادی آملی و دکتر محمد جواد لاریجانی) را برعهده داشت.

زنده یاد حدیده چی علاوه بر استادی مدرسه عالی شهید مطهری و دانشگاه علم و صنعت ؛سه دوره نمایندگی مردم تهران و همدان در مجلس شورای اسلامی و مسئولیت بسیج خواهران کل کشورو قائم مقامی دبیرکل جمعیت زنان جمهوری اسلامی را در کارنامه زرین خود دارد.



ارسال نظرات
آخرین اخبار