مروری بر آمار گمرک نشان می‌دهد، قبل از آن که پژوها و رنوهای بی‌کیفیت فرانسوی راهی جاده‌های ایران شوند، اجناس بنجل فرانسوی به بازار ما رسیده‌اند.
کد خبر: ۸۷۸۰۴۶۷
|
۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج،  کشور فرانسه که در جریان مذاکرات هسته‌ای، بیشترین کارشکنی‌ها را در حصول توافق انجام داد، در ماه‌های پس از اجرای برجام، ایران را به بازار اجناس مصرفی و دم دستی خود تبدیل کرده است.

در حالی که کشور فرانسه با انعقاد قراردادهای جدید خودرو و هواپیما، تاکنون برنده اصلی برجام محسوب می‌شود، اما فقط این قراردادهای میلیارد دلاری نیست که به جیب فرانسوی‌ها رفته، بلکه بر اساس آمار گمرک ایران، در سال جاری کالاهای مصرفی فرانسوی عجیب و غریبی راهی بازار ایران شدند.

مروری بر آمار گمرک ایران نشان می‌دهد، قبل از آن که پژوها و رنوهای بی‌کیفیت فرانسوی راهی جاده‌های ایران شوند، اجناس بنجل فرانسوی به بازار ایران رسیده‌اند.

از اسپرم گام، پودر کاکائو، پف فیل، غذای سگ و گربه، مکمل‌های غذایی، لوازم آرایشی، پیچ و مهره، شامپو، انواع لباس، تیغه اره تا واکسن‌های دارای تولید مشابه داخل، کالاهایی هستند که در سال جاری و پس از اجرای برجام راهی بازار ایران شده‌اند.

اکثر این کالاها در داخل کشور قابل تولید هستند و از آنجا که هیچ یک کالای اساسی و ضروری محسوب نمی‌شوند، نیازی به واردات آنها از چه از فرانسه و چه از سایر کشورها نیست.

با این حال، گویا برخی در داخل کشور به فکر اشتغال جوانان فرانسوی هستند و این اجناس مصرفی را از فرانسه وارد کشور می‌کنند.

ارسال نظرات