امامان جمعه تشیع و تسنن تربت جام در دیدار جداگانه با بسیجیان به مناسبت هفته بسیج؛ بر پافشاری بسیجیان بر ارزش های اسلامی، تبعیت از فرامین رهبری ، حفظ وحدت و میدان داری در جنگ اقتصادی تأکید داشتند.
کد خبر: ۸۷۸۰۵۵۲
|
۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، امام جمعه تربت جام با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب و مدافع حرم در دیدار با بسیجیان این شهرستان گفت: خاستگاه بسیج و تفکر بسیجی همیشه شور آفرین بوده و هست که درآغاز شکل گیری این نهضت اسلامی به فریاد امام خمینی(ره) لبیک گفتند و عملاً به میدان آمدند.

حجت الاسلام دکتر طاهری  افزود: تفکر بسیجی یعنی نیروی دلسوز، فهمیده، خودجوش، پرخُروش و با نگاه جهادی وارد عرصه میدان شدن که این یک ارزش و افتخار بزرگ محسوب می شود.

بسیج؛ میدان دار جنگ اقتصادی

حجت الاسلام  دکتر طاهری با اشاره به مأموریت و قابلیت های بسیج افزود: بسیج مردمی صرفاً بخاطر جنگ تشکیل نشد بلکه با نشان دادن توانمندی توانست جنگ را هم مدیریت کند و بسیج در جنگ اقتصادی هم باید مثل جنگ نظامی وسط میدان باشد و مسئولان کشور باید از این ظرفیت استفاده کنند.

امام جمعه خاطرنشان کرد: بسیجیان باید با تفکر بسیجی کشور را از این پیچ تاریخی و جنگ اقتصادی به سلامت عبور دهند و اگر تاکنون نظام روی پای خود ایستاده بخاطر تفکر بسیجی است که در برخی از مسئولان بویژه رهبر معظم انقلاب حفظه الله وجود دارد.

وی با اشاره به مسئله بیکاری در جامعه گفت: تا زمانی که جوان بیکار داریم نباید بیکار بنشینیم و بسیجیان باید با فکر و ارائه طرح به اشتغال جامعه واقتصاد مقاومتی کمک کنند.

تفکر بسیج؛ محور اُخوت، وحدت و پایبندی به ولایت فقیه

امام جمعه اهل سنت تربت جام با تبریک هفته بسیج و تسلیت اربعین حسینی با اشاره به خصایص بسیجیان گفت: مهمترین خصیصه و تفکر بسیجی پایبندی به فرامین رهبری ، اجرای احکام نظام اسلامی ،درس اُخوت ، برادری و وحدت است.

مولوی شرف الدین جامی الاحمدی افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی و در راستای حفظ  و حراست از دستاوردهای انقلاب و شهیدان حضرت امام(ره) ارتش بیست میلیونی را تشکیل داد و بسیجیان با نقش آفرینی درعرصه های مختلف امروز تفکر بسیجی را جهانی کردند.

جامعه اهل سنت؛ محُب اهل بیت (ع) هستند

این عالم اهل سنت راهپیمایی باشکوه اربعین حسینی در عتبات عالیات را از بی سابقه تجمعات در جهان دانست و تصریح کرد: مُحبت به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) جزء اعتقادات اصلی جامعه اهل سنت در ایام سوگواری ماه محرم و صفر این عشق و ارادت بیشتر می شود.

وی درهمین باره اضافه کرد:جمعیت پرشور و میلیونی مسلمانان اعم از شیعه ،اهل سنت و سایر ادیان و مذاهب در این آیین با شکوه به لحاظ عقیدتی مُحبت به اهل بیت (ع) بود که نسبت به سایراجتماعات مسلمین الحمدلله هیچ حادثه امنیتی هم پیش نیامد.

امام جمعه اهل سنت تربت جام در بخش دیگر سخنان با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت:در این انتخابات دو نامزد دیوانه ای کاندید شدند که زمینه فرو پاشی این کشور را فراهم کردند.

فراگیر شدن اسلام، نتیجه استقامت و تفکر بسیج

جامی الاحمدی یادآورشد:هیچ شکی نداشته باشید که اسلام جهان گیر شده و این نتیجه استقامت و پایبندی شما بسیجیان به آرمان های اسلام وانقلاب و تفکر حاکم است.

وی هوشیاری و دشمن شناسی شیعه واهل سنت را در مقابل توطئه نفوذی ها بخصوص داعشی خواستار شد و بیان داشت: همه دشمنان اسلام  بخصوص داعش که با لباس اسلام به دنبال عملی کردن مقاصد شوم خود هستند نفوذی بوده وصرفاً برای تفرقه و اختلاف افکنی ایجاد شده اند که امروز نوکری آمریکا، اسرائیل و آل سعود را می کنند.

امام جمعه اهل سنت تربت جام تأکید کرد: همه باید آگاه بیدار و بصیر باشیم و برای حفظ و حراست از دستاوردهای انقلاب و تفکر بسیجی همیشه در صحنه ها حضور داشته وافتخار کنیم که بسیجی متعهد و ولایت مدار هستیم.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها