فرمانده سپاه ناحیه چناران، مقاومت کشورهای منطقه در برابر داعش و تکفیری‌ها را برگرفته از تفکر بسیجی دانست.
کد خبر: ۸۷۸۰۵۵۹
|
۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۷
سرهنگ مجید آذرکیش، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی، اظهار داشت: حضرت امام خمینی (ره) در ‍پنجم آذر سال ۱۳۵۸ دستور تشکیل بسیج را صادر کردند و در شرایط کنونی، انقلاب اسلامی همواره در حال رشد و حرکت روبه‌جلو و در حال تحول و تعالی در بخش‌های مختلف است که نیاز به کار مداوم، خستگی‌ناپذیری و پشتکار فراوان دارد.

وی بابیان اینکه هدف انقلاب اسلامی اتصال به حکومت جهانی حضرت مهدی (عج) گفت: امام (ره) یقین داشت نقطه نهایی این انقلاب، اتصال به انقلاب حضرت مهدی (عج) است، پس باید برای رسیدن به این هدف مهم تلاش کنیم.

وی ادامه داد: امام (ره) همواره می‌فرمودند این انقلاب، مقدمه انقلاب جهانی حضرت ولی‌عصر (عج) است و یکی از راه‌های رسیدن به این هدف تشکیل بسیج ۲۰ میلیونی است. درواقع بین راه‌اندازی بسیج ۲۰ میلیونی و تشکیل حکومت جهانی حضرت، رابطهٔ علت و معلولی وجود دارد.

آذرکیش خاطرنشان کرد: امام (ره) اهل شعار نبودند، امام عالم و حکیم بودند و هر مطلبی را که بیان می‌کردند از روی حکمت بود و این حکمت باعث جلوگیری از درهم‌ریختگی می‌شد و باعث می‌شد که کارها با دقت نظر به انجام برسد.

فرمانده سپاه چناران بابیان اینکه بسیج ۲۰ میلیونی یعنی به میدان آمدن افراد باانگیزه، باایمان و خستگی‌ناپذیر در عرصه‌های مختلف، اظهار داشت: برای درصحنه نگه‌داشتن مردم نیاز است بصیرت در بین آحاد افراد جامعه نهادینه گردد.

وی افزود: در اوایل وقتی‌که حضرت امام(ره) این فرمان را صادر کرده بودند خیلی‌ها به این تدبیر و کار حکمت‌آمیز امام پی نمی‌بردند و فلسفه‌اش را درک نمی‌کردند؛ تا این‌که جنگ تحمیلی ۸ ساله شکل گرفت و اگر نیروهای بسیج مردمی درصحنه نبودند جنگ به نفع دشمن تمام می‌شد.

وی ادامه داد: امروز نیز با نگاه به وضعیت کشوهای منطقه درمی‌یابیم که همین تفکر بسیج مردمی است که به ایستادگی در برابر تروریست‌ها، داعشی ها و تکفیری‌ها کمک می‌کند و اهمیت بسیج را بیشتر نشان می‌دهد.

آذرکیش در ادامه بیان داشت: بسیج در عرصه‌های مختلف بر اساس نوع تهاجم دشمن به میدان می‌آید و از فضیلت‌های انقلاب دفاع می‌کند. اگر نیاز باشد در عرصه فرهنگی ورود پیدا کند، بسیج در خط مقدم جبهه فرهنگی با برنامه‌های راهیان نور، همایش‌های فرهنگی و نهضت‌های روشنگری این موضوع مهم را پیگیری می‌کند. اگر در عرصه سیاسی نظام اسلامی دچار خدشه شود و فتنه‌هایی بر این نظام حاکم شود، حضور بسیج مردمی با فتنه و برنامه استکبار مقابله می‌کند و نمی‌گذارد که نظام دستخوش این حوادث شود. در عرصه نظامی نیز همین‌طور است؛ در عرصه علمی، تفکر بسیجی است که پیشرفت‌های هسته‌ای، سلول‌های بنیادی و سایر توفیقات را برای کشورمان به ارمغان آورده است.

فرمانده سپاه ناحیه چناران خاطرنشان کرد: در هفته بزرگداشت بسیج می‌توان با انجام برنامه‌هایی بسیج را به مردم معرفی کرد و مردم را به صحنه آورده و در میدان نگه داشت. امسال نیز از سوی پایگاه‌های مقاومت حدود ۱۳۰ برنامه در حوزه‌ها و پایگاه‌های مختلف پیشنهاد شده است.

وی ادامه داد: اهم برنامه‌های هفته بسیج ناحیه چناران، همایش بزرگ مدافعان حرم در پنجم آذرماه در چناران، گلبهار و گلمکان، یادواره شهدای دهستان گلمکان در چهارم آذر، برگزاری مسابقات در رشته‌های مختلف ورزشی، برگزاری نمایشگاه‌های هفته بسیج، نشست‌ها و همایش‌های روشنگری در سطح شهرستان می‌باشد.



ارسال نظرات
پر بیننده ها