با حضور مسئولین استانی احداث 111 پروژه بهداشتی در سطح استان مرکزی به صورت همزمان از طریق ویدئو کنفرانس کلنگ زنی شد که تا مرحله بهره‌برداری از این طرح‌ها 440 میلیارد ریال منابع اعتباری نیاز است.
کد خبر: ۸۷۸۰۶۰۲
|
۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۴
به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ حسن طاهراحمدی ظهر امروز در مراسم کلنگ زنی 111 پروژه حوزه بهداشت و سلامت در سطح استان مرکزی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه بهداشت اظهار کرد: امسال در اجرای طرح تحول و سلامت دو اقدام بهداشتی در سطح استان صورت گرفته است.

وی افزود: در شش ماه گذشته 44 مرکز جامع و سلامت در استان به بهره برداری رسید و امروز دومین قدم در اجرای تحول و سلامت برداشته شد و آن هم کلنگ زنی 111 پروژه سلامت و بهداشت به طور هم زمان در سطح استان مرکزی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک تصریح کرد: پروژه‌هایی که امروز کلنگ زنی شد قریب به 440 میلیارد ریال منابع مالی می‌طلبد که مقرر شده 50 درصد این منابع از سوی وزارت بهداشت و درمان تامین شود که تاکنون 10 درصد آن به حساب واریز شده است.

طاهراحمدی در ادامه گفت:35 درصد منابع از سوی فرمانداری و استانداری و 15 درصد دیگر نیز از طریق خیران حوزه سلامت تامین خواهد شد.

کمک صد میلیارد ریالی خیران حوزه بهداشت در استان مرکزی

وی افزود: خوشبختانه خیران استان یک‌میلیارد تومان به حوزه سلامت استان کمک کرده‌اند. نیاز امروز کشور به حضور خیرین سلامت بیشتر از هر زمان دیگری است چراکه دولت با کمک آنان می‌تواند عقب ماندگی‌های سال‌های گذشته در حوزه سلامت، بهداشت و درمان را جبران کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک تصریح کرد: از این 111 پروژه 40 پروژه در کلانشهر اراک،17 پروژه در شهرستان شازند، فراهان 11 پروژه و مابقی در دیگر شهرستان‌های استان مرکزی از طریق ویدیو کنفرانس کلنگ زنی می شود.

طاهر احمدی با تاکید بر اینکه اجرای این پروژه‌های درمانی به منظور تقویت سلامت به ویژه در مناطق حاشیه‌ای و محروم است، بیان کرد: بیشتر این طرح‌ها در راستای تقویت مراکز بهداشتی روستاها و نقاط حاشیه‌ای به خاطر نقاط ضعفی است که در روستاها در رابطه با بهداشت وجود داشت چراکه حاشیه شهرها قسمت عمده‌ای از 111پروژه نوسازی است و قسمت کمی هم بازسازی است.

تامین هزینه 50 درصدی از سوی وازرت بهداشت منوط به تحقق 50 درصد اعتبارات از استان

وی افزود: 23 پروژه مربوط به ایجاد خانه پزشک و مرکزی آموزش بهورزی در استان است و 31 پروژه نیز ساخت خانه بهداشت در مناطقی که است که از فاقد مرکز بهداشت بوده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک تصریح کرد: 50 درصد هزینه ای که وزارت بهداشت قرار شده تامین کند به شرطی محقق خواهد شد که 50 درصد دیگر را ما بتوانیم از طریق استان تامین کنیم.

طاهراحمدی با تاکید بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت خیران حوزه سلامت گفت: از تمامی خیران، استاندار و فرمانداری‌ها درخواست مشارکت در این امر خداپسندانه را دارم تا با کمک خود بتوانند باعث پیشروی ساخت این پروزه ها شوند.

بهره‌برداری از طرح‌های بهداشتی تا شش ماه آینده

وی ادامه داد: اگر فصل سرما مشکلاتی را در ساخت این پروژه‌ها به وجود نیاورد این پروژه‌ها در شش ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک خاطرنشان کرد: بهره بردای از این پروژه‌ها سبب شکوفایی در زمینه بهداشتی و ارائه خدمات بهتر به جامعه می‌شود.

طاهراحمدی در پایان با اشاره به ارائه خدمات بهداشتی درمانی به بیماران غیرواگیر گفت: برای اولین بار می توانیم این وعده را به مردم بدهیم که بیماری هایی مثل فشار خون، دیابت و غربالگری را که تا پیش از این نمی توانستیم ارائه دهیم از امروز آمادگی لازم برای ارائه این خدمات را به جامعه هدف خود داریم، هدف ما افزایش امید به زندگی در جامعه ایت.

انتهای پیام/
ارسال نظرات