خبرهای داغ:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی عصر امروز در نشست هنرمندان بسیجی این استان، از بسیج به عنوان مفهومی ماندگار در تاریخ و فرهنگ ملت ایران نام برد.
کد خبر: ۸۷۸۰۶۲۷
|
۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد محمدپور با بیان اینکه مفهوم بسیج در دوران دفاع مقدس به مفهومی عمیق به ابعاد مختلف تبدیل شد، گفت: افرادی که این دوران را تجربه کردند همه شاخصه های این فرهنگ انسان ساز و تمدن ساز برای آن ها ملموس است.

وی افزود: همه آرایه های انسانی در مفهوم و عبارت بسیج خود را نشان داد چنانکه فداکاری، ایثار، صمیمیت، رفاقت و همه واژه های انسانی در آن در حد اعلا موج می زند.

محمدپور با بیان این مقدمه برای مفهوم بسیج، از هنرمندان خواستار ترسیم این مفهوم ارزشی و ابعاد مختلف آن با استفاده از ظرفیت هنر برای انتقال آن به نسل جوان و آیندگان شد.

وی دریچه هنر را برای خلق آثار هنری در معرفی هنر عظیمی که در جنگ اتفاق افتاد فرصتی برای انتقال ارزش های آن به آیندگان و رشد استعادهای هنری در رسیدن به قله های افتخار دانست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی زبان شعر، ترسیم نقاشی، ساخت فیلم و ... را مقوله مهمی در راستای این حرکت عنوان و تاکید کرد: این مفاهیم سرمایه و منبع بزرگی برای پاسداشت حادثه عظیمی است که در دوران دفاع مقدس روی داد.

وی ابراز امیدواری کرد که هنرمندان به خصوص هنرمندان بسیجی برای انتقال آن به آیندگان همت و سهم تاریخی و انسانی خود را ایفا کنند.

عصر امروز نشست هنرمندان بسیجی آذربایجان شرقی در نخستین روز از هفته بسیج در هتل طلائیه تبریز با حضور مسئولان استانی و کشوری سازمان بسیج هنرمندان برگزار و در آن از فراخوان جشنواره سراسری کارتون استکبارستیزی، جشنواره استانی فیلم افلاکیان و نمایشگاه مجازی عکس «قاب های خالی» رونمایی شد.

 
 

ارسال نظرات