رئیس مرکز بهداشت استان مرکزی گفت: عملیات اجرایی 111 پروژه بهداشتی در استان مرکزی با اعتبار 440 میلیارد ریال آغاز شد که 40 پروژه در اراک و 71 پروژه در 10 شهرستان‌ استان اجرایی می‌شود که از این تعداد 25 مرکز جامع سلامت شهری و روستایی برای ارائه خدمات بهتر به جامعه هدف است.
کد خبر: ۸۷۸۰۶۴۱
|
۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۸
به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ جواد نظری ظهر امروز در حاشیه آغاز عملیات اجرایی 111 طرح بهداشتی در استان مرکزی در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح تحول سلامت گفت: با اجرایی شدن طرح تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت با جذب بیش از 300 مراقب سلامت در رشته‌های تخصصی مورد نیاز، تعمیر، تجهیز و بازسازی مراکز موجود اقدام درخور توجهی در حوزه بهداشت استان صورت گرفت.

وی از تجهیز مراکز بهداشتی استان در اجرای طرح تحول خبر داد و افزود: 61 مرکز بهداشتی و 84 مرکز جامع سلامت در استان تجهیز تخصصی شده‌اند.

رئیس مرکز بهداشت استان مرکزی تصریح کرد: تا پیش از این تعداد ارقام دارویی در مراکز بهداشتی استان 175 قلم بود ولی اکنون به 436 رقم دارو در مراکز بهداشتی افزایش یافته است.

نظری با اشاره به 111 پروژه بهداشتی کلنگ زنی شده در استان گفت: نیازهای موجود در استان فراتر از اقدامات صورت گرفته بود به همین منظور با طرح مسئله در هیئت رئیسه دانشگاه و اخذ موافقت با حمایت استاندار و رایزنی با وزارت بهداشت شاهد تحقق این مهم هستیم.

وی افزود: این پروژه در قالب ساخت 31 خانه بهداشت، 29 پایگاه سلامت، 25 مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی، 23 محل زیست پزشک، یک مرکز آموزش بهورزی و 3 ستاد شبکه و مرکز بهداشت شهرستان تعریف شده که با اعتباری بالغ بر 440 میلیارد ریال اجرایی می‌شود.

رئیس مرکز بهداشت استان مرکزی تصریح کرد: 50 درصد هزینه ساخت این پروژه از سوی وزارت بهداشت ، 35 درصد از سوی استانداری مرکزی و 15 درصد باقیمانده از سوی دانشگاه علوم پزشکی اراک پرداخت می‌شود که تاکنون 10 درصد هزینه از سوی وزارت بهداشت ابلاغ شده است.

نظری ادامه داد: این پروژه‌ها در 10 شهرستان استان اجرایی می‌شود، 40 پروژه در اراک و 71 پروژه در سایر شهرستانها اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام/
ارسال نظرات