خبرهای داغ:
سوگواره ملی ادبی قافله فانوس، در سه موضوع عاشورا،ايثار و شهادت و در بخش ويژه مدافعان حرم در گلپايگان برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۸۰۷۰۳
|
۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۴

به گزارش خبرنگار بسيج از گلپايگان به نقل از دیار عالمان، سوگواره ملی ادبی قافله فانوس، در سه موضوع عاشورا،ايثار و شهادت و در بخش ويژه مدافعان حرم با حضور خانواده های شهدای حرم در تالار انديشه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان گلپايگان برگزار شد.سوگواره ادبي كه فراخواني براي شعر آييني كشور است امسال به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي،كانون بسيج هنرمندان شهيد آويني،روابط عمومي شهرداري،آموزش و پرورش،بنياد شهيد و امور ايثارگران،انجمن ادبي فانوس و شوراي اسلامي شهر گلپايگان برگزار گرديد.

مدیر اجرایی این سوگواره در حاشیه این مراسم در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: سوگواره شعر عاشورایی با ارسال ۳۰۰ اثر از ۱۴ استان کشور با موضوعات عاشورا، ایثار، شهادت و بخش ویژه مدافعان حرم در گلپايگان برگزار شد.

فتح الله مهدور تصریح کرد: گلپایگان در حوزه ادبیات با توجه به پیشینه درخشان ادبی بسیار مهجور مانده بود که امیدواریم بتوانیم این شهرستان را به عنوان یکی از قطب های ادبی استان معرفی کنیم.

وی افزود: در شهرستان گلپایگان افرادی همچون نجیب الدین که قبل از حضرت حافظ آثار زیبایی در حوزه غزل داشتند و افراد بزرگی چون مخمور و پریش و در حوزه ادبيات و شعر آييني داشته است.

مدیر اجرایی این مراسم، استاد خدابخش صفادل نیشابوری و خانم ها مریم کرباسچی از خمینی شهر و نرگس حبیبی را حائز سه رتبه برتر معرفی کرد و در پايان از برگزيدگان تجليل به عمل آمد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها