افتتاح سه پروژه اقتصاد مقاومتی بویراحمد در هفته بسیج

فرمانده بسیج عشایر کهگیلویه وبویراحمدگفت: در هفته بسیج سالجاری سه طرح اقتصاد مقاومتی شامل پرورش ماهی در منطقه وزک، طرح زنبورداری در منطقه دشت‌روم و طرح گاو‌داری در علی‌آباد بویراحمد سه طرح شاخص اقتصاد مقاومتی عشایر بوده در این هفته به بهره‌برداری می‌رسند.
کد خبر: ۸۷۸۰۷۲۹
|
۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۹
جاماسب بهمنیار ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با گرامیداشت هفته بسیج به برنامه‌های سپاه عشایر در این هفته اشاره کرد و گفت: در هفته بسیج سالجاری قریب به 30 برنامه از سوی این نهاد در استان برگزار خواهد شد.

وی برگزاری نشست های روشنفکری و بصیرتی، سرکشی از طرح‌های اقتصاد مقاومتی، افتتاح سه طرح اقتصاد مقاومتی و تجمع بزرگ بسیجیان در روز 5 آذر از جمله برنامه‌های بسیج عشایر در این هفته دانست و افزود برگزاری مسابقات بومی و محلی، دیدار با ائمه جمعه و برگزاری یادواره شهدای پایگاهی در منطقه سرآبتاوه و دبیرستان گنجه‌ای از جمله برنامه های این هفته خواهند بود.

فرمانده ناحیه بسیج عشایر استان به  برگزاری یادواره شهید حاج حسن آباد به عنوان شهید الگوی عشایر کشور در روستای مورد زرد زیلایی اشاره داشت و گفت: همچنین در این هفته برنامه های شاخص دیگری از جمله برگزاری نمایشگاه عفاف و حجاب، برگزاری کارگاه مادران به عنوان پرچمداران مبارزه با جنگ نرم و برگزاری کارگاه‌ها برای دختران جوان، غبارروبی گلزار شهدا و برگزاری کارگاه‌های افزایش جمعیت برگزار خواهد شد.

بهمنیار به افتتاح طرح های اقتصاد مقاومتی در این ناحیه نیز اشاره کرد و افزود: در حال حاضر بیش از 10 طرح اقتصادی مقاومتی شامل پرورش زنبور عسل، پرورش زعفران، صنایع دستی، پرورش قارچ ، دام سنگین ، پرورش ماکیان، بلدرچین و مرغ محلی در حوزه عشایر در حال احداث است که در هفته بسیج سه طرح اقتصاد مقاومتی شامل پرورش ماهی در منطقه وزک، طرح زنبورداری در منطقه دشت‌روم و طرح گاو‌داری در علی‌آباد بویراحمد سه طرح شاخص اقتصاد مقاومتی عشایر بوده که در این هفته به بهره‌برداری می‌رسند.

وی با اشاره به اشتغال‌زائی طرح‎‌های مورد بهره‌برداری عشایر در این هفته گفت: با افتتاح این طرح‌ها بالغ بر 10 نفر به صورت مستقیم و بیش از 10 نفر به صورت غیرمستقیم مشغول به کار می‌شوند، ضمن اینکه اعتبار هزینه شده برای احداث این طرح‌ها 650 میلیون ریال برآورد شده است.

فرمانده ناحیه عشایر استان میزان اعتبار اختصاص یافته به بسیج عشایر در راستای اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی را 10 میلیارد ریال دانست و افزود: تاکنون 7 میلیارد ریال از این اعتبار برای اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی به متقاضیان پرداخت شده است.

بهمنیاردر ادامه با اشاره به فعالیت بسیج عشایر در عرصه تألیف و چاپ کتاب گفت: بسیج عشایر هر ساله اقدام به چاپ و تألیف کتاب در خصوص شهدا و جنگ تحمیلی می‌کند که برای سال جاری کتاب ستارگان هدایت در خصوص زندگینامه سید بزرگ رضوی‌مطلق در دست چاپ است.

وی در ادامه به ترویج روحیه بسیجی و عشایر در جامعه اشاره داشت و گفت: در جنگ نرم کنونی ترویج روحیه عشایری و دلاوری بسیجیان در هشت سال دفاع مقدس لارم و اجرایی است.

ارسال نظرات