مدیرکل کتابخانه های عمومی استان در نشست «مدیر پاسخگو» که با حضور مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و دبیران تعدادی از سازمانهای مردم نهاد برگزار شد، گزارشی از اهم فعالیت کتابخانه های عمومی استان در سالجاری را ارائه نمود.
کد خبر: ۸۷۸۰۸۲۵
|
۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۳

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان اردبیل، در این نشست که با مشارکت استانداری اردبیل و سازمان های مردم نهاد و با حضور مدیران دستگاههای اجرائی برگزار میشود، رباب عزیزخانی ضمن ارائه گزارشی از شاخص های کتابخانه ای، اظهار داشت: برگزاری نشست های کتاب خوان، جلسات نقد و بررسی، نشست های جمع خوانی، کلاس های آموزشی مخاطب شناسی، نشست های کتاب خوان تخصصی و ویژه، نشست های پژوهشی در خصوص آثار و شخصیت های فاخر، مسابقات هایکو کتاب، تقدیر از نویسندگان عضو کتابخانه های عمومی، تقدیر از کتابفروشی های شاخص، برگزاری کمپین و ورک شاپ ویژه گرامیداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار، جذب مشارکت خیرین در جهت کتابخانه سازی و خرید منابع، افتتاح سه باب کتابخانه عمومی و برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی، بخشی از فعالیتهای فرهنگی و عمرانی در کتابخانه های عمومی بوده است.

وی، ساخت کتابخانه در شهر گرمی را از اولویت های خود و مستلزم مشارکت خیرین و اهدای زمین از طرف نهادهای ذیربط دانسته و افزود: شهر گرمی علیرغم پیشینه فرهنگی و ادبی غنی آن، فاقد کتابخانه عمومی مستقل است.

وی، لزوم نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی در بین کودکان را یادآور شده و تصریح کرد: این مهم، نیازمند همت والدین و مربیان مهدهای کودک است تا با رواج کتابخوانی در محیط خانه و مهدهای کودک، این قشر را با لذت مطالعه آشنا کنند.

عزیزخانی، تبدیل کتابخانه های عمومی به قرائت خانه را آفتی برای فرهنگ کتابخوانی قلمداد کرده و تأکید کرد: شهرداری های استان باید با ساخت سالن های قرائت خانه، دانش آموزان و دانشجویان را در تأمین محیط مناسب برای مطالعات درسی یاری کنند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل نیز در ابتدای این جلسه، با اشاره به فلسفه تشکیل نشست های «مدیر پاسخگو»، حضور مدیران در بین جوانان و سازمان های مردم نهاد مرتبط و رفع ابهامات در خصوص فعالیتهای ادارات و اطلاع رسانی مستقیم عملکرد مدیران را از جمله علل تشکیل این سلسله نشست ها ذکر کرده و افزود: شفاف سازی، اطلاع رسانی و نهادینه کردن فرهنگ مسئولیت و پاسخگوئی، به تقویت جایگاه مدیران فعال خواهد انجامید.

وی، ویژه برنامه های برگزار شده در طول ایام گرامیداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار را در نوع خود کم نظیر دانسته و خاطرنشان ساخت: کتابخانه های عمومی توانسته حضور مؤثری در بین آحاد جامعه داشته باشد.

در ادامه این نشست، دبیران تعدادی از سازمان های مردم نهاد با ذکر سئوالات، پیشنهادات و انتقادات خود، مسائل مختلف حوزه کتابخوانی را با مدیرکل کتابخانه های عمومی استان در میان گذاشتند.

ارسال نظرات