استاد حوزه علمیه با بیان اینکه وقف نقش مهمی در محرومیت‌زدایی دارد، گفت: رسانه ملی ابزاری مهم در نشر فرهنگ وقف در کشور است.
کد خبر: ۸۷۸۰۹۳۰
|
۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۲
به گزارش خبرگزاري بسيج از سمنان سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی ادیب‌یزدی در آستانه هفته وقف اظهار کرد: وقف سنتی ارزشمند و ریشه‌ای با آثار اجتماعی مطلوب در جامعه به شمار می‌رود.

کارشناس مذهبی کشورمان تصریح کرد: فرهنگ وقف ازجمله ابعاد ارزشی در بدنه اسلام ناب محمدی (ص) بوده که در قرآن کریم هم بسیار به توجه به این مهم اشاره شده است.

ادیب‌یزدی با تأکید بر اینکه در روزشمار هفته وقف یک روز برای وقف و ترویج فرهنگ اهل بیت (ع) گذاشته شده است، اضافه کرد: امامان معصوم (ع) در حوزه ترویج فرهنگ وقف پیش‌قدم بودند.

کارشناس مذهبی کشورمان با اشاره به اینکه اولین واقف در صدر اسلام حضرت خدیجه کبری (س)، مادر بزرگ‌مرتبه حضرت فاطمه زهرا (س) بودند، افزود: ایشان تمام سرمایه و دارایی خود را در راه اسلام و توسعه اسلام در اختیار حضرت محمد (ص) قرار دادند.

ادیب‌یزدی با بیان اینکه امام علی (ع) نیز موقوفات زیادی داشتند، تصریح کرد: درآمد این موقوفات برای مستمندان و فقرا و در راه ماندگان و سایر حوزه‌ها هزینه می‌شد.

کارشناس مذهبی کشورمان با تأکید بر اینکه وقف ازجمله ارزش‌هایی در بدنه اسلام ناب محمدی (ص) بوده که با شکل‌گیری نظام جمهوری اسلامی در ایران احیا شده است، اضافه کرد: موقوفات زیادی در سراسر کشور شکل گرفته و ثبت شده است.

ادیب‌یزدی با اشاره به اینکه فرهنگ‌سازی و ترویج فرهنگ وقف از اهمیت بالایی برخوردار است، تصریح کرد: ابزارهای لازم برای ترویج فرهنگ وقف را باید تقویت کرد.

کارشناس مذهبی کشورمان با معرفی رسانه ملی به‌عنوان یک ابزار مهم و ریشه‌ای در بحث فرهنگ‌سازی در تمام زمینه‌ها اضافه کرد: صداوسیمای جمهوری اسلامی ابزاری مهم در نشر فرهنگ وقف به شمار می‌رود؛ زیرا از طیف وسیع مخاطب برخوردار است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها