خبرهای داغ:
امام جمعه مجن گفت: بصیرت‌بخشی فلسفه شهادت امام حسین (ع) است و زیارت اربعین اهمیت بسیاری نزد مسلمانان دارد.
کد خبر: ۸۷۸۰۹۳۲
|
۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین جناتی در ویژه برنامه قرائت زیارت اربعین همراه با سخنرانی و نماز مغرب و عشاء که در امامزاده ابراهیم (ع) مجن برگزار شد، با اشاره به مضمون زیارت اربعین اظهار داشت: فرازهای نخست این زیارت که از زیبایی خاصی نیز برخوردار بوده، شامل سلام و درود فرستادن به امام حسین (ع) است و به شهادت و مصیبت‌های ایشان اشاره دارد و مردم مسلمان با قرائت این زیارت، خود را شریک مصائب اهل بیت عصمت و طهارت (ع) می‌دانند.

وی تصریح کرد: در فرازهای بعدی زیارت شریفه اربعین، به برخی از عقاید شیعه شهادت داده می‌شود و مؤمنان خداجوی تأکید می‌کنند که همواره در راه خود استوار بمانند.

امام جمعه مجن افزود: ولایت ائمه و اینکه میراث نبوت نزد امام حسین (ع) است، در این زیارت مورد توجه قرار می‌گیرد.

جناتی اضافه کرد: حضرت سیدالشهدا (ع) به معنای واقعی کلمه، حجت الهی بر مردم هستند و در زیارت اربعین نیز بر این امر تأکید می‌شود.

وی گفت: این زیارت‌نامه فلسفه شهادت امام حسین (ع) را نجات بندگان خدا از جهالت و گمراهی می‌داند و امروز نیز شاهد هستیم که سیدالشهدا (ع) به معنای واقعی کلمه سفینه نجات مؤمنان و پیروانشان هستند.

امام جمعه مجن افزود: ویژگی‌های قاتلان سیدالشهداء (ع) نیز در این زیارت شریفه ذکر شده است؛ قاتلانی که همیشه باید مورد لعن قرار گیرند.

جناتی با اشاره به ویژگی‌های امام حسین (ع) همچون دوری از شرک و پاک‌زادگی که در زیارت اربعین نیز مورد تأکید قرار گرفته است، گفت: مسلمانان امروز با تبعیت از فرامین الهی و تمسک به اهل بیت عصمت و طهارت (ع)، در راه خیر و نیکی گام برمی‌دارند و این امر ضامن سعادت و خوشبختی آن‌ها خواهد بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها